۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 703896

طرح بهارانه کتاب از امروز آغاز شد و علاقه مندان به کتاب فرصت دارند تا مدت محدودی کتاب ها را با تخفیف بیست درصدی بخرند.

از امروز کتاب ها را با تخفیف بخرید
به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه گر معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، گفت: در این دوره از طرح "بهارانه کتاب۹۹" سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان است و خریدار می‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.
او ادامه داد: برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوط در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود.
تحفه‌گر بیان کرد:اجرای این طرح تا ۳۰ اردیبهشت ادامه دارد.   امیدواریم با اجرای این طرح در ماه پر برکت مهمانی خدا، علاوه بر حمایت از صنعت نشر و کتاب‌فروشی‌های استان که در دوران شیوع این بیماری دچار رکود در کسب‌وکار شدند، شاهد گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین خانواده‌ها باشیم.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح‌های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد. در این طرح‌ها کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند  در فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.
 این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتاب‌فروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت‌نام، می‌توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.