۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 703909

میزان بیکاری آمریکا در ماه آوریل به ۱۴.۷ درصد رسید.

رکورد بیکاری یک قرن اخیر آمریکا شکسته شد

قدس آنلاین: به گزارش اسوشیتدپرس، میزان بیکاری بزرگترین اقتصاد جهان تا پایان ماه آوریل دورقمی شد و رقم ۱۴.۷ درصد را ثبت کرد. این بدترین عملکرد ثبت شده بازار کار این کشور از زمان بحران بزرگ دهه ۱۹۳۰ بوده است.  

شمار جمعیت بیکاران طی این مدت با افزایشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۲۰ میلیون  ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد. این وضعیت می تواند زنگ خطری جدی برای دونالد ترامپ باشد که برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور در انتخابات ماه نوامبر حساب ویژه ای روی اقتصاد باز کرده است.  

گریگوری داکو، اقتصاد دان موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: آسیبی که بحران بزرگ ناشی از کرونا به ما تحمیل شده، واقعا عمیق است و مدت زیادی طول خواهد کشید تا بازار کار بتواند خود را به سطح قبل از بحران باز گرداند.  

در حال حاضر حدود ۷۵ درصد شاغلین آمریکایی تحت تاثیر پیامدهای کرونا با کاهش درآمد، تعدیل موقت یا با بیکاری دایمی مواجه شده اند.  

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۷۳ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۸۲ با ۱۰.۸ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

اتفاقات عجیب بازار کار آمریکا در شرایطی رخ می دهد که تنها دو ماه قبل یعنی در ماه فوریه نرخ بیکاری آمریکا ۳.۵ درصد بود که کمترین سطح ثبت شده نیم قرن اخیر در این کشور محسوب می‌شد. در ماه مارس نیز نرخ بیکاری ۴.۴ اندازه گیری شده بود.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.