دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: رویکرد شبکه بانکی استان در سال جاری شتاب دهندگی و مقررات زدایی در اجرای فعالیت ها و ارائه تسهیلات در کمترین زمان ممکن به فعالان حوزه تولید و کسانی که تسهیلات را در مسیر صحیح و درست خود صرف می کنند می باشد.

 شتاب دهندگی و مقررات زدایی رویکرد شبکه بانکی خراسان رضوی در سال ۹۹/واگذاری ۵۰واحد تملیکی از سوی بانک های استان در سال ۹۸

حسن مونسان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، شبکه بانکی خراسان رضوی برنامه ویژه و عملیاتی را جهت تحقق این موضوع در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته شبکه بانکی استان حدود ۴۰۶هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است و امسال چشم اندازی بزرگی درجهت رونق اقتصادی و جهش تولید در این زمینه تعریف شده است به طوری که میزان پرداخت تسهیلات بانک های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته حداقل  ۲۵درصد افزایش خواهد داشت. همچنین در بخش های اولویت دار استان بویژه در حوزه تولید، صنعت، معدن، کشاورزی ،خدمات و همچنین مثلث توسعه اقتصادی برنامه های خوبی از سوی بانک های استان اجرا خواهد شد و در اولین جلسه شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی در ۱۹فروردین که بامحوریت جهش تولید با  حضور استاندارو مجموعه های اقتصادی از جمله سازمان صنعت و معدن استان  برگزار شد مطرح و بیان گردید.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی افزود: رویکرد شبکه بانکی استان در سال جاری شتاب دهندگی در اجرای فعالیت ها و ارائه تسهیلات در کمترین زمان ممکن به فعالان حوزه تولید و کسانی که تسهیلات را در مسیر صحیح و درست خود صرف می کنند می باشد.

مونسان ادامه داد: همچنین امسال شبکه بانکی تکلیف ویژه ای در مورد کمک و مساعدت به کسب و کارهایی که از سوی کرونا خسارت دیده اند بر عهده دارد  تا این گونه مشاغل نیز پایداری خود را حفظ و به چرخه اقتصاد بازگردند. از طرفی اگرچه تاکنون هنوز هیچ گونه آیین نامه ای در مورد نحوه پرداخت تسهیلات در این باره ابلاغ نشده است اما هدف اصلی این تسهیلات کمک و مساعدت به مشاغل آسیب دیده از کرونا با کمترین بروکراسی های اداری است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۷نسبت مصارف به منابع بانک های عضو شورای هماهنگی استان  ۶۹درصد بوده است و در سال گذشته با برنامه ریزی منسجمی که انجام شد   این نسبت به ۷۳.۸درصد ارتقا پیدا کرد که جای تقدیر از شورای هماهنگی بانک های استان دارد ،  اگرچه این نسبت برای مجموع بانک های استان در سامانه بانک مرکزی  حدود ۵۴درصد است که دلیل آن عدم گزارش برخی از بانک های استان است که این شائبه را مطرح کرده است که برخی از منابع بانکی  استان در سایر استان های کشور هزینه می شود.

مونسان افزود: هدف گذاری شبکه بانکی استان در  سال گذشته ۹۷درصد تحقق پیدا کرد و ۳ درصد انحراف نیز به دلیل مسائل رخ داده شده در اسفندماه و بحران کرونا است . یکی از دلایلی که در جهت تحقق این میزان از اثربخشی برنامه شبکه بانکی استان تاثیرگذار بود ، هم گرایی و هم افزایی است که با حضور آقای رزم حسینی در خراسان رضوی و ایجاد برنامه عملیاتی برای شبکه بانکی ایجاد شد که این همگرایی باعث ارتقاء  همه شاخص های بانکی در استان ازجمله رشد ۳۶درصدی در حوزه کشاورزی، ۵۱درصد در صنعت، ۲۸درصد در حوزه خدمات و گردشگری و ۸۷درصدی در   امور اجتماعی و ازدواج  گردید.

وی بیان کرد: یکی از موارد دیگری که در سال جهش تولید و برمبنای رهنمودهای مقام معظم رهبری شبکه پولی و بانکی استان  موظف به رعایت آن هستند مقررات زدایی است تا تسهیلات از روش های آسان و زودتری در اختیار فعالان اقتصادی موفق قرار بگیرد.

مونسان در مورد برنامه شبکه بانکی استان در باره فروش اموال تملیکی و کاهش بنگاه داری در سال ۹۹ نیز افزود: در سال گذشته ۵۰واحد تملیکی از سوی بانک های استان واگذار شد و در سال جاری نیز این موضوع به ویژه واگذاری واحدهای تولیدی تملیکی یکی از اولویت های اصلی شبکه بانکی خراسان رضوی است به طوری که طبق آخرین آمار در فروردین ماه فرآیند واگذاری حدود ۵واحد تملیکی از سوی بانک های استان انجام شده است.

وی ادامه داد:  از طرفی درباره رونق بخشی به این موضوع پیشنهاداتی از سوی شبکه بانکی استان مطرح شده است و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی نیزمساعدت هایی در زمینه تسهیل در واگذاری این واحدها داشته اند. همچنین پیشنهاد هایی به استانداری ارائه شده است تا ضمن سرعت بخشی با کسب مجوزهای تسریع گرایانه تسهیل در واگذاری ها صورت بگیرد تا سرمایه گذاران و کارآفریننان بتوانند این واحدها را در اختیار گرفته و در مدار تولید قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.