موسسه «بهمن سبز» در اجرای طرح توسعه سینماهای خود طی ۶ ماه اخیر توسعه و ساخت ۷ سینمای جدید را به سرانجام رسانده است.

توسعه ۷ سینما در ۶ ماه/ ۳۰ سالن جدید در آستانه افتتاح

به گزارش قدس آنلاین، طرح توسعه سینماهای حوزه هنری، تبدیل سالن‌های تک‌پرده به پردیس‌های سینمایی چندسالنه و افزایش فضای فرهنگی است که با هدف گسترش عدالت فرهنگی و توزیع مناسب بسترهای سینمایی کشور در ۳ فاز از مهر ۱۳۹۸ آغاز شده و تا پایان ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

اکنون با گذشت ۶ ماه از آغاز اجرای این طرح، تا پایان فروردین ۹۹، بازسازی و توسعه ۷ سینمای «بهمن تهران»، «ایران ارومیه»، «مهتاب اصفهان»، «بهمن کاشان»، «بهار گز»، «بهمن اصفهان» و «سپهر ساری» به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری در سال جدید سینمایی می‌باشند.

همچنین ۸ پروژه عمرانی دیگر شامل توسعه سینماهای «بهمن شهرکرد»، «عصر جدید گرگان»، «آزادی آبادان»، «اکسین اهواز»، «بهمن سنندج»، «آزادی کرمانشاه»، «فلسطین همدان» و «بهمن زنجان» مراحل پایانی خود را سپری می‌کنند و تا اوایل تابستان به بهره‌برداری خواهند رسید.

این پروژه‌ها مجموعا ۱۵ سینما در ۱۴ شهر و ۱۱ استان را در برمی‌گیرد که جمعاً با تبدیل ظرفیت از ۸.۰۸۳ صندلی قدیمی با چینش غیراستاندارد و فرسوده به ۹.۰۰۵ صندلی مدرن، ۳۰ سالن جدید به ناوگان سینمایی کشور افزوده خواهد شد. تقویت بنا و تغییر کامل معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی سینما، نوسازی تجهیزات و امکانات رفاهی مطابق با استانداردهای جدید، ایجاد فضاهای فرهنگی و خدماتی نظیر کافی شاپ و کافه کتاب، نصب و بروزرسانی سیستم‌های صوت، تصویر، پرده نمایش، آکوستیک سالن و... از جمله این طرح هستند.

همچنین «بهمن سبز» ۶ پروژه سینمایی فعال دیگر در ۵ استان کشور دارد که مراحل مقدماتی یا میانی احداث خود را سپری می‌کنند. فاز اول طرح توسعه تا پایان سال ۹۹ ادامه خواهد داشت تا جمعاً ۷۸ سالن جدید و حدود ۳۰۰۰ صندلی به ناوگان سینمایی اضافه شود. حفظ و مرمت سینماهای خاطره‌انگیز و ماندگار و افزایش سرانه فرهنگی هر استان از اولویت‌های موسسه «بهمن سبز» در اجرای این طرح است.

جزئیات این پروژه‌ها به شرح زیر است:

 

سینماهای بهره‌برداری شده

سینماهای در آستانه افتتاح

سینما

تعداد سالن

ظرفیت

سینما

تعداد سالن

ظرفیت

قبل

بعد

قبل

بعد

بهمن تهران

۲

۴

۱۰۳۳

عصر جدید گرگان

۲

۵

۶۲۵

ایران ارومیه

۱

۲

۱۰۱۱

بهمن شهرکرد

۱

۴

۴۳۴

مهتاب اصفهان

-

۲

۱۷۷

آزادی آبادان

۱

۳

۲۷۶

بهمن کاشان

۳

۳

۶۵۴

اکسین اهواز

۱

۵

۸۶۶

بهمن اصفهان

۱

۲

۳۶۰

آزادی کرمانشاه

۱

۳

۵۳۴

بهار گز

۱

۳

۳۹۰

فلسطین همدان

۲

۳

۳۸۵

سپهر ساری

۱

۲

۱۰۰۲

بهمن زنجان

۱

۲

۲۵۲

 

 

 

 

بهمن سنندج

۳

۷

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.