آیین رونمایی از پوستر و سایت چهارمین جشنواره «مادران قصه‌گو» که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و همزمان با ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برگزار می‌شود، چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

پوستر و سایت چهارمین جشنواره «مادران قصه‌گو» رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، آیین رونمایی از پوستر و سایت چهارمین جشنواره «مادران قصه‌گو» که به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و همزمان با ماه مبارک رمضان در فضای مجازی برگزار می‌شود، روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.

در این مراسم مصطفی رحماندوست با ابراز خشنودی از افزوده شدن بخش قصه‌های کرونایی به جشنواره «مادران قصه‌گو» اظهار کرد: موضوع کرونا و ماجراها و وقایع شگفت‌انگیز آن دستمایه خوبی برای خلق قصه‌ها، رمان‌ها، فیلم‌ها، نمایش‌ها و دیگر آثار هنری است و من تردید ندارم رمان‌ها و فیلم‌های جذاب و ماندگاری از موضوع شیوع کرونا ساخته خواهد شد.

وی افزود: در دوره‌های قبلی جشنواره دوره‌های حضوری آموزش قصه‌گویی را برای مادران داشتیم که با توجه به شرایط ناشی از کرونا آموزش آنلاین جایگزین آموزش حضوری شده است و باید در برنامه آموزشی مجازی، قصه‌نویسی درباره کرونا نیز لحاظ شود، زیرا موضوع بسیار خوبی برای قصه‌گویی و قصه‌نویسی است و ماجراهای جذاب آن می‌تواند برای کودکان و نسل‌های آینده بسیار آموزنده باشد.

سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری دوره‌های قبلی جشنواره مادران قصه‌گو عنوان کرد: چهارمین دوره این جشنواره با توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تجربه‌ای کاملاً متفاوت است که در سطحی ملی و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود. سازمان فرهنگی هنری سایر برنامه‌های خود را نیز با توجه به شرایط موجود بر بستر مجازی تعریف و خود را با شرایط موجود هماهنگ کرده است.

وی اضافه کرد: با توجه به گسترش فرهنگ استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ایام شیوع کرونا و با عنایت به موضوع قرنطینه و خانه‌نشینی مادران و کودکان، بی‌شک استقبال خانواده‌ها از این دوره از جشنواره چشمگیر خواهد بود. سه ضلع مثلث کرونا، قصه‌گویی و خانواده موجب خلق آثار متعدد و رونق این برنامه فرهنگی خواهد شد و شاهد یکی از برنامه‌های خوب و پرمخاطب سازمان فرهنگی هنری خواهیم بود.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: امیدوارم این جشنواره محمل آموزشی خوبی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی، سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی و دینی به نسل‌های بعدی از طریق شیوه تاثیرگذار و دلنشین قصه‌گویی باشد.

در ادامه مراسم سید احمد موسوی رییس فرهنگ‌سرای خاتم(ص) و مسئول دبیرخانه چهارمین جشنواره مادران قصه‌گو به تشریح ویژگی‌های سایت جشنواره پرداخت و گفت: معرفی کامل جشنواره، آموزش قصه‌گویی، ثبت نام متقاضیان، گالری تصاویر، آرشیو دوره‌های قبل، اخبار و بازتاب‌های رسانه‌ای و دعوت از مخاطبان در قالب نمایش دو کلیپ ویژه از مصطفی رحماندوست و پروین پناهی نویسندگان کودک و نوجوان، از جمله بخش‌های سایت جشنواره است.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ درباره شرایط شرکت در جشنواره گفت: متقاضیان می‌توانند پس از مشاهده مطالب و فیلم‌های آموزشی بارگذاری شده در سایت جشنواره، فیلم‌های قصه‌گویی خود را حداکثر تا ۶ خرداد از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های واتس‌آپ و سروش ارسال کنند.

مسئول دبیرخانه چهارمین جشنواره مادران قصه‌گو مستقر در فرهنگ‌سرای خاتم(ص) اظهار کرد: قصه‌های قرآنی، قصه‌های بومی محلی، قصه‌های آزاد با موضوعات دلخواه و قصه‌های کرونایی چهار بخش موضوعی جشنواره هستند. شاخص اصلی بخش قصه‌های کرونایی قصه‌پردازی، خلاقیت مادران قصه‌گو در بیان قصه‌هایی نو و خلاقانه برای کودکان با محتوای اصلی مبارزه با ویروس کرونا، همدلی و اتحاد برای شکست این ویروس و آگاه‌سازی کودکان از خطرات و نحوه مقابله با آن است. همچنین تجلیل و تکریم مدافعان سلامت و تبیین زحمات این عزیزان در قالب قصه، یکی از موضوعات اصلی این بخش خواهد بود.

موسوی افزود: فراخوان و جزییات دقیق و مشروح شرکت در چهارمین جشنواره ملی مادران قصه‌گو در سایت جشنواره به نشانی madaran-q.farhangsara.ir قابل دریافت است.

دبیرخانه مرکزی چهارمین جشنواره مادران قصه‌گو به نشانی بزرگراه آیت‌الله سعیدی، خیابان پژاند، خیابان شیرودی، بوستان لواسانی، فرهنگ‌سرای خاتم(ص) با شماره تماس: ۷-۶۶۲۰۷۰۶۵ پاسخگوی شهروندان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.