مدرس خوش‌نویسی مشهد گفت: فضای معنوی ماه مبارک رمضان سبب ماندگاری بیشتر کتابت آثار قرآنی می‌شود.

فضای معنوی ماه رمضان سبب ماندگاری بیشتر کتابت آثار قرآنی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، هادی سیدخوانی درباره برگزاری هفتمین شب از ویژه برنامه «کتابت بندگی» زیر نظر مکتب هنر رضوان در ماه مبارک رمضان  ابراز کرد: شب گذشته اثری سیاه‌مشق‌(مشقی پرکلمه) از آیات ابتدایی سوره یس با دانگ قلم حدود پنج میلی‌متر بر روی کاغذ گلاسه به‌صورت بداهه‌نویسی، در مشهد کتابت کردم که اجرای این برنامه برای مخاطبان به صورت زنده(live) از بستر اینستاگرام پخش شد.
وی ادامه داد: از آنجایی که بیشتر خودم را یک معلم خوش‌نویس می‌دانم به ارائه نکات آموزشی نیز در کنار اجرای این اثر پرداختم و به پرسش‌های مخاطبان مجازی نیز پاسخ دادم.
این هنرمند برجسته با اشاره به تأثیر مثبت حال و هوای روزه‌داری و مراقبت‌های ویژه ماه رمضان بر کتابت خوش‌نویسان افزود: به‌طور معمول خلق آثار خوش‌نویسی قرآنی در این ماه پرفضیلت جلای بیشتری می‌گیرد.
سیدخوانی گفت: اجرای چنین برنامه‌های خوش‌نویسی به‌صورت جمعی و حضوری اگر چه تأثیر خوب مستقیم بر مخاطبان می‌گذارد، اما فقط به حضور تعدادی از علاقه‌مندان در همان شهر محدود می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری مجازی ویژه برنامه کتابت بندگی با توجه به شرایط فعلی جامعه توانست امکان مشارکت گسترده‌تری از مخاطبان را از سراسر کشور و حتی سایر کشورها فراهم کند و موجب استفاده و خرسندی افرادی شود که به چنین فضاهای هنری دسترسی کمتری دارند.
این مدرس خوش‌نویسی، فضای مجازی را بستری برای عرضه و نمایش آثار هنری دانست و اضافه کرد: هنرمندان بسیاری با بهره‌گیری از مزایای فضای مجازی در حال ارائه آموزش‌های هنری به هنرجویان خود هستند. همچنین آنان با اجرای برنامه‌های زنده هنری و تشویق هنردوستان به ماندن در خانه، توانستند رسالت خود را در دوران مقابله با ویروس کرونا به خوبی انجام دهند.
وی فعالیت‌های مکتب هنر رضوان وابسته به مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی را نقطه عطفی در پیشرفت خوش‌نویسی شهر مشهد دانست و تصریح کرد: امیدوارم در سال جاری همچون سال‌های گذشته، شاهد پویایی بیشتر این مؤسسه در حوزه خوش‌نویسی باشیم.
لازم به ذکر است، برنامه کتابت بندگی با حضور هشت استاد برجسته خوش‌نویسی از ۱۳ تا ۲۰ اردیبهشت ۹۹، در ساعت ۲۲ در مشهد در حال برگزاری است و اجرای آثار هر هنرمند به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی به نشانی aqart.ir@ و صفحه اینستاگرام مکتب هنر رضوان به نشانی rezvan_artschool@ پخش می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.