۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۷
کد خبر: 703999

مهدی ‌علی‌نژاد، معاون وزارت ورزش و جوانان بار دیگر تأکید کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حق جذب مربی و بازیکن خارجی را تا اطلاع ثانوی نخواهند داشت! این یعنی تیم مدیریتی وزارت ورزش برای حل مشکلات موجود تنها صورت مسئله را پاک کردند!

عامل بدهی‌ها و فسادها؛ خارجی‌ها یا مدیران ایرانی؟

قدس آنلاین:مهدی ‌علی‌نژاد، معاون ورزشی وزارت ورزش و جوانان شامگاه جمعه در یکی از بخش‌های خبری رسانه ملی بار دیگر تأکید کرد: باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حق جذب مربی و بازیکن خارجی را تا اطلاع ثانوی نخواهند داشت! این یعنی مهدی علی‌نژاد و تیم مدیریتی وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکلات موجود تنها صورت مسئله را پاک کردند!

معاون ورزشی وزیر ورزش به جای اینکه به انتخاب‌های غلط شخص وزیر در طول دو سال و نیم گذشته اشاره کند می‌گوید استقلال و پرسپولیس نباید بازیکن و مربی خارجی استخدام کنند! حال باید از ایشان سؤال کرد با عدم جذب بازیکن و مربی خارجی، آیا مشکل مدیریتی حل و بدهی‌ها پرداخت می‌شود؟

مهدی علی‌نژاد امروز تلاش می‌کند با زیرکی خاص ماجرا را وارونه جلوه دهد اما باید به وی یادآور شد جناب معاون، اگر وزیر ورزش قدری اصولی‌تر نفرات مورد نظر خود را برای مدیریت این دو باشگاه انتخاب می‌کرد، شاید امروز بدهی چند ۱۰۰ میلیاردی به دو مجموعه استقلال و پرسپولیس تحمیل نمی‌شد؟

خرید بازیکنان درجه سه و چهار هنر مدیران منتخب جناب وزیر بوده است. افرادی نظیر آنتونی استوکس، بودروف به واسطه بی‌کفایتی مدیران منصوب وزارت ورزش و جوانان به استخدام این دو باشگاه درآمدند.

شاید انتخاب‌های غلط مدیران منصوب شده از سوی وزیر در سالیان گذشته استقلال و پرسپولیس را با بدهی‌های کمرشکن مواجه کرده است اما چرا به انتخاب‌های خوب که در این مدت صورت گرفته اشاره نمی‌کنید؟ وقتی می‌توان با یک رقم معقولانه بازیکنی نظیر شیخ دیاباته را خرید، وقتی می‌توان استراماچونی و گابریل کالدرون را استخدام کرد چرا باید مسیر ورود این افراد به فوتبال ما بسته شود؟

جناب آقای علی‌نژاد به نظر می‌رسد به جای منع استخدام بازیکن و مربی خارجی باید مانع ورود مدیران بی‌کفایت به عرصه مدیریت استقلال و پرسپولیس شود تا فرق بین بازیکن خوب و بد را تشخیص دهند!

به جای ایجاد محدودیت‌های غیر حرفه ای و غیر اصولی، افرادی را به عنوان مدیر و عضو هیئت مدیره دو باشگاه انتخاب کنید که به فکر منافع شخصی نباشند و زیر هر قراردادی را امضا نکنند تا باشگاه‌ها مجبور نباشند روزی ۹۰ میلیون تومان غرامت پرداخت کنند!

از طرفی اگر ادعای مدیران وزارت ورزش و جوانان مبنی بر واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس درست باشد و این دو باشگاه از طریق بورس به بخش خصوصی واگذار شود، وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش حق اخذ چنین تصمیمی را نخواهد داشت، پس به این باور می‌رسیم که اخذ این تصمیم یک راه فرار در قبال انتقادات گسترده اهالی ورزش از سوء مدیریت در این دو باشگاه و انتخاب‌های غلط شخص وزیر ورزش و جوانان است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.