مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد گفت: اولین دکل مخابراتی درختی تا پایان خرداد ماه دربوستانی واقع درمنطقه ۲ نصب می‌شود.

اولین دکل مخابراتی درختی در مشهد نصب می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد جواد رجائیان در خصوص طرح زیبا سازی و ساماندهی دکل‌های مخابراتی متناسب با سیما و منظر شهری  اظهار کرد: طرح ساماندهی دکل‌های مخابراتی با هدف زیبا سازی وکاهش ۱۲۰۰ دکل مخابراتی موجود در شهر مشهد به ۳۵۰ دکل از سال ۹۶ آغاز و تا سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید.

وی اضافه کرد: براساس این طرح ۱۲۰۰ دکل مخابراتی در ۳۵۰ دکل تجمیع شده و متناسب با مبلمان و فضای شهری به صورت المان زیباسازی خواهند شد.

رجائیان با بیان اینکه دکل‌های مخابراتی با اجرایی شدن این طرح از پشت بام ساختمان‌ها و محل‌های پرجمعیت جمع‌آوری می‌شوند، اظهارکرد: طبق توافق‌های انجام شده با اپراتورها دکل‌ها در محل‌های عمومی مانند بوستان‌ها نصب و برای اطمینان خاطر شهروندان ارتفاع آن‌ها از سطح زمین نیز بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: محل نصب ۳۵۰ دکل جدید با مشورت خود اپراتورهای مخابراتی جانمایی شده است که این امر باعث پوشش بهتر شبکه در شهر مشهد می‌شود. تاکنون ۱۳۰ دکل مخابراتی تجمیع و زیباسازی شده و تا پایان سال ۱۲۰ دکل دیگر نیز تجمیع، زیباسازی و درمحل های مناسب نصب خواهند شد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد با اشاره به اینکه ساماندهی دکل‌های مخابراتی با مشارکت شرکت بهره بردار بخش خصوصی در حال انجام است، افزود: لذا این موضوع هزینه‌ای برای شهرداری دربر نخواهد داشت.

وی به ساخت دکل های جدید به شکل درخت متناسب با فضای سبزشهری اشاره و اضافه کرد: براین اساس اولین دکل به شکل درخت درخرداد ماه در بوستانی واقع درمنطقه دو شهرداری مشهد نصب خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که ۴ دکل مخابراتی درختی دیگر از این نمونه تا پایان سال تولید و درفضاهای سبزی که از قبل جانمایی شده است نصب شود.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری مشهد ادامه داد: پس از شیوع کرونا برنامه ساماندهی دکل‌های مخابراتی مشهد با تاخیر کمی روبه رو شد اما خوشبختانه با همکاری خوب اپراتورها درحال حاضر روند کار از سرعت خوبی برخوردار بوده و تاخیربه وجود آمده جبران خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.