گیلان - رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: خطوط لوله نفت مانع از مهاجرت ماهیان و سایر آبزیان در مسیر رودخانه‌های شاهرود و سیاهرود شده است.

خطوط لوله نفت مانع مهاجرت ماهیان در رودبار شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، رامین حسین‌زاده  گفت: شرکت خطوط لوله نفت برای حفاظت از خطوط لوله نفت در رودخانه‌های سفیدرود و سیاهرود اقدام به ساخت سازه‌هایی در عرض این رودخانه‌ها کرده که با ایجاد اختلاف سطح و جریان آبشاری، مانع از مهاجرت ماهیان و سایر آبزیان در مسیر این دو رودخانه شده است.

وی افزود: به منظور رفع معضل گذرگاه آبزیان، بازدید مشترکی با حضور کارشناسان محیط زیست و مدیران و کارشناسان خطوط لوله نفت منطقه‌ای و مرکزی از رودخانه‌های رودبار انجام شد.

حسین زاده ادامه داد: این معضل فقط از طریق طراحی و ساخت گذرگاه آبزیان قابل حل است و طراحی گذرگاه آبزیان یا فیش وی است.

حسین‌زاده درخصوص جزئیات بازدید انجام شده، تصریح کرد: در این بازدید مشترک که به دنبال پیگیری‌های انجام شده از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و اداره محیط زیست رودبار انجام شد، شرکت خطوط لوله آمادگی خود را به منظور برطرف سازی این معضل و احداث گذرگاه مخصوص ماهی اعلام کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: مقرر شده است، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت پس از تهیه طرح احداث گذرگاه، آن را جهت بررسی به سازمان حفاظت محیط زیست تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.