مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از اختصاص مبلغ ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی با بهره ۱۲ درصد در راستای حمایت از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی خبر داد.

تخصیص اعتبار ۳ هزار و ۸۰۰ میلیاردی به تاسیسات گردشگری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل مکرمی‌فر در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت به حوزه گردشگری اظهار کرد: براساس پیشنهاداتی که از سوی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دولت داده شد، بناست که از مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومانی که به حوزه گردشگری اختصاص یافته است، مبلغی بالغ بر ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان با بهره ۱۲درصدی در راستای حمایت از تاسیسات گردشگری خراسان رضوی تخصیص پیدا کند.

وی ادامه داد: این موضوع در مرحله نهایی قرار دارد و به محض اینکه این تسهیلات نهایی و از سوی وزارتخانه به ما ابلاغ شود، ما نیز براساس دستورالعمل‌هایی که داده خواهد شد، اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در خصوص فعالیت مجدد تاسیسات گردشگری بیان کرد: از این رو ما نیز جلساتی را با ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در استان برگزار کردیم، در این خصوص که اگر این اتفاق رخ دهد و بازگشایی درب‌های حرم مطهر رضوی به استان اعلام شود، ما نیز براساس وظیفه خود و البته براساس پروتکل‌های بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت به ما ابلاغ شده است و همچنین بر مبنای دستورالعمل‌هایی که وجود دارد، اقدامات لازم را در خصوص بسترسازی و آماده‌سازی این تاسیسات در راستای پذیرایی از زائران خواهیم داشت.

مکرمی‌فر بیان کرد: امید است که با ابلاغ این اعلامیه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد پیشگیری از کرونا در کشور استمرار تعدادی از مسافران را داشته باشیم، زیرا این کار قطعا می‌تواند تا حدوی به جبران خسارات‌های وارد شده به تاسیسات گردشگری استان کمک کند و نیز شاهد باشیم که مجددا چرخه تاسیسات گردشگری بتواند روال عادی خود را طی کرده و به نقطه مطلوب دست پیدا کند.

زیان بیش از یک‌هزار و ۶۷ میلیاردی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص کسب و کارهایی که بر اثر بیماری کرونا دچار آسیب و خسارت شده‌اند، عنوان کرد: میزان خساراتی که به حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی استان وارد شده است، مبلغی بالغ بر یک‌هزار و ۶۷ میلیارد تومان است، این مبلغ خسارت وارد شده به ۲ هزار و ۶۵۰ تاسیسات گردشگری در استان شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، دفاتر خدماتی و مسافرتی، اقامتگاه بوم‌گردی، پروازهای مستقیم به مشهد و گردشگری سلامت می‌شود.

مکرمی‌فر اضافه کرد: با توجه به اینکه ۳۸۰۰ کار در حوزه صنایع دستی در سطح استان وجود دارد، از این رو بخش دیگر این خسارات نیز که حدود ۲۵ میلیارد تومان است به حوزه صنایع دستی وارد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اضافه کرد: باوجود این خسارت‌ها نیز بیش از یک میلیارد تومان خسارت در حوزه ورودی‌ها به استان وارد شده است و ما امیدواریم که هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن شود و در این صورت امید است بتوانیم شاهد فعالیت و پویایی حوزه گردشگری در سطح استان باشیم، البته گفتنی است که تمامی این آمار و ارقام، آماری تقریبی هستند.

رشد چشمگیر حضور زائران در دوران پساکرونایی

مکرمی‌فر در ادامه تصریح کرد: از اول تا ۱۴ فروردین‌ماه سال ۹۸، ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر و مسافر وارد مشهد شدند، این در حالی است که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا پیش‌بینی می‌شود پس از پایان این بیماری شاهد زائران زیادی نسبت به سال‌های گذشته در خراسان رضوی باشیم که در این صورت این استان رنگ و بوی متفاوتی را تجربه خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: انتظار داریم پس از اتمام بیماری کرونا شاهد شکوفایی مضاعفی در حوزه گردشگری داخلی باشیم و ما اعلام می‌کنیم که تمام آمادگی لازم در این استان وجود دارد تا بتوانیم بیش از پیش میزبانی خوبی را از زائران داشته باشیم.

وی تاکید کرد: همانطور که همه ما می‌دانیم استان خراسان رضوی متفاوت از سایر استان‌ها بوده است، اما امسال پس از پشت سر گذاشتن بیماری قطعا تفاوت‌های چشمگیری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت و شاهد حضور میلیونی زائر و مسافر خواهیم بود؛ چراکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور زائران و مسافران نتوانستند برای زیارت به این استان سفر کنند و تعطیلات نوروزی خود را در خراسان رضوی داشته باشند.

مکرمی‌فر عنوان کرد: از این رو همگی امیدواریم که هرچه زودتر دستوری مبنی بر باز شدن درب‌های حرم مطهر رضوی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی پیشگیری کرونا در کشور و البته استان به ما نیز ابلاغ شود که در این صورت تمام بخش‌های خصوصی استان در حوزه گردشگری آمادگی لازم را در این راستا دارند تا بتوانند پذیرای میلیون‌ها مسافر و زائری که قطعا بیشتر از سال‌های گذشته نیز خواهند بود، باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.