دولت اتریش مجوز بازگشایی تدریجی و مشروط مساجد و عبادتگاه های ادیان مختلف را در چارچوب بازگشت زندگی به روال عادی خود پس از اعمال محدودیت های کرونایی از ماه مارس را صادر کرد.

بازگشایی مشروط و تدریجی مساجد و عبادتگاه ها در اتریش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری الشرق الاوسط، دولت اتریش مجوز بازگشایی مساجد و عبادتگاه ها در این کشور را به شرط آنکه تنها نماز صبح، ظهر وعصر در مساجد برگزار شود صادر کرد. نماز مغرب، عشاء و جمعه و نیز نماز عید فطر به دلیل ترس از تجمعات بزرگ ممنوع است.

نمازگزاران باید فقط نماز خود را به جای آورده و فورا مسجد را ترک کنند؛ بنابراین اعتکاف و یا حلقه های آموزشی مجاز نیست و همگان باید این قوانین را رعایت کنند.

طبق این شروط، هر فردی باید سجاده مخصوص خود را همراه داشته و با وضو باشد و این یعنی آنکه سرویس های بهداشتی و وضوخانه ها باز نخواهد بود. تولیت مساجد باید فاصله لازم بین نمازگزاران را به اندازه دو متر مربع از هر طرف تنظیم کنند و برای هر فرد مکان معینی را مشخص کنند.

دولت اتریش همچنین تاکید کرده است که همه نمازگزاران باید هنگام ورود تا لحظه خروج از مسجد با خود ماسک داشته باشند و از مصافحه با یکدیگر پرهیز کنند. مدیریت مساجد باید مواد ضدعفونی کننده لازم را در ورودی مساجد تعبیه کنند و از ورود افراد زیر ۱۲ سال و بالای ۶۵ سال و نیز افراد دارای بیماری خاص به مسجد جلوگیری کنند.

دولت اتریش تاکید کرده است هر مکانی که نتواند تدابیر بهداشتی را اجرایی کند، بسته خواهد شد و مسئولان مساجد باید پس از هر نماز سطوح، دستگیره ها، پنجره ها و کلیدهای برق مسجد را ضدعفونی کنند. همچنین جمع آوری کمک ها در داخل مساجد ممنوع بوده و صندوق های جمع آوری کمک ها باید خارج از مساجد قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.