خوزستان- از ۲۳ فروردین‌ماه که محدودیت‌های تردد و کسب‌وکار برای مردم سراسر کشور برداشته شد بسیاری از مسئولان بهداشتی بیم این موضوع را داشتند که شاید دوباره به‌روزهای کرونایی بازگردیم و احیاناً بی‌توجهی مردم به افزایش مبتلایان دامن بزند لذا این پیش‌بینی خیلی زود محقق شد و حالا خوزستان با افزایش 100 درصدی آمار مبتلایان باری دیگر به به محدودیت های قبل بازگشت.

خوزستان به‌روزهای کرونایی بازگشت/ورود به آبادان ممنوع

قدس آنلاین-گروه استان ها: روز یکشنبه استانداری خوزستان به‌منظور مقابله با شیوع کرونا در استان ادارات و بانک‌های  ۹ شهرستان را تا پایان هفته تعطیل اعلام کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این رابطه گفت: شرایط تحت کنترل و پایدار است اما برای جلوگیری از ناپایدارشان اوضاع شهرهای باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان که شهرهای قرمز اعلام شده اند تا پایان هفته تعطیل اعلام خواهند بود.

رفتار مردم عامل تصمیم جدید

استاندار خوزستان اظهار داشت: خوزستان به سمت نزدیک شدن به آستانه تحمل این بیماری است و ممکن است اگر کم‌توجهی شود این بیماری از کنترل خارج شود و میزان ابتلا و مرگ افزایش یابد لذا در شورای تأمین استان تصمیم گرفته شد مجدد محدودیت‌هایی را در برخی مناطق استان عملیاتی کنیم.

وی عنوان کرد: کاهش محدودیت‌ها و رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی برخی از مردم باعث افزایش آمار ابتلا به کرونا در خوزستان شده است.

فقط اصناف ضروری حق فعالیت دارند

در همین حال استاندار خوزستان از ممنوعیت فعالیت اصناف غیرضروری ۹ شهرستان استان تا پایان هفته جاری به‌منظور مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

استاندار اعلام کرد: اصناف ضروری که مجاز به فعالیت می‌باشند شامل داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، قصابی‌ها و خواروبارفروشی‌ها بوده و فعالیت سایر اصناف تا پایان هفته در شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، مسجدسلیمان، هویزه، هندیجان، دزفول و شوشتر ممنوع است.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی

رئیس پلیس راهور خوزستان نیز با پیش‌بینی اعمال محدودیت‌های تردد بین شهرهای این استان اظهار کرد: در این راستا در انتظار ابلاغ میزان محدودیت‌های تردد بین مناطق شهرها از سوی ستاد مدیریت کرونا هستیم و به‌محض ابلاغ، محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

سرهنگ منصور جمشیدی بابیان اینکه تا عصر یک‌شنبه هیچ محدودیتی برای تردد ابلاغ و یا اعمال نشده است بیان کرد: با تصمیم ستاد مدیریت کرونا با حضور استاندار خوزستان و مسئولان بهداشتی در صورت تصویب محدودیت‌ها لذا این محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.

ورود به آبادان ممنوع

فرماندار ویژه آبادان نیز  از شهروندان آبادان خواست تا در راستای کمک به قطع زنجیره بیماری کرونا در خانه بمانند.

‌موسوی بابیان اینکه به‌منظور جلوگیری از ورود شهروندان شهرستان‌های تعطیل‌شده از فردا ورودی آبادان از دونقطه اهواز و ماهشهر تا پایان هفته مسدود خواهد شد، از همه اهالی سایر شهرها خواست که در طول تعطیلات به آبادان سفر نکنند.

موسوی بابیان اینکه در این مدت بازرسی‌های لازم توسط کمیته اجرایی در سطح شهرستان تشدید خواهد شد، تصریح کرد: در پایان هفته نیز تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.