مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با استاد علی اکبر رحیمی، منقبت خوان، سحری خوان و مداح پیشکسوت خراسانی دیدار و از فعالیت‌های این هنرمند قدردانی کرد.

تجلیل مدیرکل فرهنگ خراسان رضوی از پیشکسوت مداحی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر مروارید  در دیدار با این استاد پیشکسوت گفت: منقبت خوانی میراث معنوی و فکری ماست، هم مضامین معارف اهل بیت(ع) را زنده نگه می دارد و هم جنبه هنری دارد و ترکیب این فرم و محتوی به مداحی‌های اصیل ما کمک می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه استاد رحیمی شاگرد نیز تربیت و تجربیات خود را به نسل جدید منتقل کرده‌اند.

استاد رحیمی که در این دیدار به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی(ع) به منقبت خوانی پرداخت هم گفت: من برای آشنایی با این ردیفهای موسیقی بسیار زحمت کشیدم و اکنون حاضرم این آموخته‌ها را به نسل جوان منتقل کنم.

رییس انجمن موسیقی خراسان رضوی نیز در این دیدار در خصوص معرفی استاد رحیمی گفت: استاد رحیمی تنها مناجات خوانی است که به ردیف های موسیقی دستگاههای ایرانی اشراف کامل دارد و از این هنر خویش به خوبی استفاده کرده است.

مجتبی قیطاقی افزود: وجود استاد رحیمی موجب خیر و برکت است، ایشان در حوزه تربیت شاگرد هم کارنامه موفقی دارند و در کارگاههای آموزشی انجمن هم حضور فعال داشته‌اند و تجربیات خود را ارائه می‌کنند و در کشور مانند ایشان، دو سه نفر بیشتر نیستند که هم مناجات خوان بوده و هم با ردیفهای موسیقی دستگاه‌های ایرانی آشنایی کامل داشته باشند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.