دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در پاسخ به انتقادهای شدید باراک اوباما درباره نحوه مدیریت بحران کرونا، به سال ۲۰۰۹ و شیوع آنفلوآنزای خوکی اشاره کرد و مدیریت اوباما و بایدن معاونش را در آن زمان زیر سوال برد.

واکنش ترامپ به اوباما: مدیریتم را با فاجعه آنفلوآنزای خوکی ۲۰۰۹ مقایسه کنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  یورونیوز؛ باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا در انتقادی علیه دونالد ترامپ، مدیریت رئیس جمهور فعلی ایالات متحده آمریکا در بحران همه‌گیری ویروس جدید کرونا را «فاجعه پرآشوب مطلق» توصیف کرده است.

اوباما در گفت‌وگوی تلفنی فاش شده با چند نفر از اعضای سابق دولت خود در کاخ سفید تاکید کرد نحوه مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا یک یادآوری مهم است که چرا در دولت به رهبری قدرتمند در هنگام بحران جهانی نیازمند است.

تاکنون در ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۰ هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیز به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

با این حال با گذشت چندین ساعت از انتشار این فایل صوتی درز پیدا کرده، دونالد ترامپ در توئیتی با دفاع از عملکرد خود نوشت: «ما در مهار همه‌گیری ویروس کرونا مخصوصا با ممنوعیت خیلی زود هنگام ورود مسافران از چین به عنوان مرکز شیوع ویروس، نمره بسیار عالی گرفتیم. این موضوع را مقایسه کنید با فاجعه ویروس آنفلوآنزای خوکی در دوران اوباما و بایدن خواب آلود.»

وی اقدامات آن‌ دوره را ضعیف توصیف کرد.

با این حال طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا در دوره یکساله شیوع ویروس آنفلوآنزای خوکی در این کشور یعنی از ۱۲ آوریل ۲۰۰۹ تا ۱۰ آوریل ۲۰۱۰، پیش بینی می‌شود که بیش از ۶۰ میلیون نفر به این ویروس آلوده شده باشند اما ۲۷۴ هزار و ۳۰۴ به دلیل شدت بیماری در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۱۲ هزار و ۴۶۹ نفر نیز بر اثر آنفلوآنزای خوکی جان خود را در آمریکا از دست دادند.

با نزدیک‌تر شدن به انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا به نظر می‌رسد نحوه مدیریت ترامپ بیشتر مورد حمله سیاستمداران حزب دموکرات قرار می‌گیرد.

اوباما همچنین در این گفت‌وگوی ۳۰ دقیقه‌ای که جمعه شب انجام شد، گفته بود: «انتخاباتی که در آینده برگزار می‌شود، در هر سطحی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا آنچه که در مبارزه پیش رو داریم فقط یک فرد خاص یا حزب سیاسی نیست.»

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.