روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز سانحه برای شناور کنارک نداجا حین تست یک فروند موشک جدید کروز دریایی در محدوده آب‌های بندر جاسک خبر داد.

ناوچه کنارک بر اثر آزمایش یک فروند موشک جدید دچار سانحه شد

به گزارش قدس آنلاین، ‌روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس از بروز سانحه برای یکی از شناورهای این منطقه در محدوده آبهای بندر جاسک خبر داد.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس با اعلام این خبر عنوان کرده است: بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی کنارک دچار سانحه شد و تعدادی از کارکنان آن از جمله فرمانده این یگان به شهادت رسیدند.

در این سانحه که بر اثر آزمایش یک فروند موشک جدید کروز دریایی توسط صنایع داخلی از ناوشکن جماران و اصابت آن به شناور پشتیبانی کنارک رخ داد، سایر کارکنان این یگان با تلاش نیروهای امدادی نجات یافتند.

بنا بر اظهار نجات یافتگان این سانحه، کارکنان و شهدای دریادل شناور پشتیبانی کنارک رشادت مثال‌زدنی‌ای برای نجات جان همرزمان خود به خرج دادند.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی نداجا ضمن تسلیت به خانواده های شهدای این شناور آورده است؛ مجروحان ناشی از این سانحه تحت معالجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس، ناو کنارک با شماره بدنه ۱۴۰۳ از جمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.

این ناو با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.


تصویری از ناو کنارک حین پرتاب پهپاد از لانچر

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
    2 0
    انشا اله مجروحان زود بهبود یابند
  • ناشناس ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
    1 0
    وقتی که یک موشک جدید ازمایش می شود باید از اهداف غیر زنده استفاده شود تا جان انسانها به خطر نیفتد