گیلان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از آغاز اجرای طرح «بهارانه کتاب ۹۹» خبر داد و گفت : ۲۱ کتاب فروشی استان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

۲۱ کتاب فروشی گیلان مجری طرح بهارانه کتاب هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ فیروز فاضلی طرح های حمایتی از جمله طرح یاد شده با شعار " بهار کتاب همزمان با بهار دل ها " را نوعی سرمایه گذاری فرهنگی دانست و گفت: جامعه ای پیشرفت می کند که کتاب و مطالعه در زندگی مردم آن حضور مستمر داشته باشد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همواره تفکر راهگشا بوده است، اظهار داشت: در گذشته هرچند بخش کوچکی از مکان های مختلف را به کتاب اختصاص می دادند اما در جامعه امروز انسان در غربت کتاب است که آسیب پذیر می شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بیش از دو ماهه مراکز فرهنگی به ویژه کتابفروشی ها اجرای این طرح فرصتی مناسب برای علاقه مندان به حوزه کتاب برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز است.

فاضلی با بیان اینکه علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی تا ۳۰ اردیبهشت ماه فرصت دارند تا از تخفیفات این طرح برای خرید کتاب استفاده کنند، افزود: «انتشارات جنگل جاودانه»، «انتشارات طاعتی»، «انتشارات وارسته»، «پاتوق کتاب»، «روزگار»، «روشنان»، «شهر کتاب»، «فرازمند»، «ماه نو»، «مرکز فرهنگی آسمان»، «مژده»، «کتابسرای دیبا» و «کودک و نوجوان باز باران» در شهر رشت به‌همراه «روشنا»، «قصر دانش نوین»، «میرزایی» و «معلم» بندر انزلی، «خانه کتاب» و «شهر کتاب» لاهیجان، «خاوری» و «شهر کتاب» لنگرود کتابفروشی‌های فعال گیلان در این طرح هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به کتاب می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی http://tarh.ketab.ir اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند، گفت: در اجرای این طرح به خریداران کتاب با ارائه شماره کارت ملی حداکثر تا مبلغ ۳۰ هزار تومان یارانه خرید کتاب تعلق می‌گیرد و هر شماره ملی حداکثر تا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان مجاز به خرید کتاب است که این خرید تا سقف ۲۰ درصد مشمول تخفیف «طرح بهارانه» می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.