خراسان شمالی- کودکان پس از شکست کرونا و ترخیص از بیمارستان باز هم به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند.

کودکان پس از شکست کرونا به مراقبت های بهداشتی نیاز دارند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، عضو هیات علمی و پزشک متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اگر کودک پس از ترخیص از بیمارستان به طور مجدد تب کرده و یا علایمی نظیر تنگی نفس و سرفه را تجربه کند، مراجعه مجدد به مراکز درمانی ضروری است.

دکتر شیما شکری به اهمیت مصرف داروهای تجویز شده در زمان های تعیین شده توسط پزشک اشاره کرد و اظهار داشت: پس از بهبود کودک و رفتن به منزل، بهتر است فرزندان دیگر، حضور نداشته باشند و در صورت امکان در منزل دیگری مراقبت شوند و اگر این امکان وجود نداشت، باید از نزدیک شدن با فاصله کمتر از یک متر و در آغوش گرفتن به طور جدی اجتناب شود.

وی نسبت به عیادت نزدیکان تا حداقل ۱۴ روز هشدار داد و عنوان کرد: ظروف غذا، قاشق و چنگال و وسایل فرد مبتلا باید به طور کامل مجزا باشد و پس از استفاده به طور حتم با آب گرم و مایع ظرفشویی به طور جدا از ظرف های دیگر افراد خانواده شسته شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر کودک هنوز پوشک می شود، بهتر است فقط از پوشک های یک بار مصرف استفاده شود و تا زمان جمع آوری زباله شهری در کیسه های پلاستیکی نگهداری شود.

دکتر شکری تاکید کرد: خروج کودک مبتلا و فرد مراقبت کننده از اتاق باید به حداقل برسد و بهتر است در فضای مشترک با دیگر افراد خانواده نظیر آشپزخانه و ...  به منظور تهویه مناسب، پنجره باز باشد.

وی تصریح کرد: با وجود احساس بهبودی فرزند خود دارو را به طور خودسرانه قطع نکنید و دارویی که برای فرزند بیمار شما تجویز شده را به دیگران پیشنهاد ندهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.