خراسان شمالی-مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار و سخاوتمند استان سال گذشته بیش از ۷۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.

کمک ۷۶ میلیارد تومانی مردم خراسان شمالی به محرومین کمیته امداد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد در دیدار با امام‌جمعه شهرستان راز و جرگلان بابیان اینکه تمامی این کمک‌ها برای نیازمندان در بخش‌های جهیزیه، مسکن، اشتغال، درمانی و فرهنگی هزینه شده است، افزود: ۲۲ میلیارد تومان از این کمک ویژه طرح اکرام برای ایتام تحت حمایت این نهاد کمک شده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان در سال ۹۸ اظهار کرد: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب و باقی‌مانده نیز در حال پرداخت است...

وی با اشاره منازل آسیب‌دیده از سیل در سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان سیل‌زده در استان در حال ساخت است که به دلیل خسارت بالای سیل در راز و جرگلان، ۵۰ درصد این واحدها در این شهرستان احداث‌شده است‌

وی به تأخیر پیش‌آمده درروند ساخت‌وساز پروژه‌های مسکن سیل‌زدگان به دلیل ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: به‌زودی کار ساخت پروژه‌های مسکونی روستایی و شهری به پایان می‌رسد و همه واحدها تحویل داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی در ادامه به بررسی برنامه‌های زکات در سال ۹۹ و شیوه‌های جمع‌آوری فطریه اشاره کرد و گفت: میزان زکات پرداختی روستاییان و مردم نیکوکار طی سال قبل ۱۴ میلیارد تومان بوده است که ۶۰ درصد این کمک‌ها برای محرومین و ۴۰ درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی روستایی هزینه شده است.

الهی راد در ادامه به جمع‌آوری زکات فطریه اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا تمهیدات لازم بهداشتی برای ایجاد پایگاه‌های جمع‌آوری فطریه اندیشیده شده است.

وی به اطلاع‌رسانی در خصوص پرداخت فطریه به‌صورت غیرحضوری تأکید کرد و ادامه داد: امسال به جهت حفظ سلامت مردم، کدهای آسان پرداخت در اختیار روزه‌داران عزیز قرار می‌گیرد تا در اسرع وقت با پرداخت فطریات خود دستگیر نیازمندان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.