همزمان با ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، با حضور مدیران استانی توزیع اقلام بسته‌های حمایتی ویژه کارگران آسیب دیده از ویروس کرونا در مشهد آغاز شد.

آغاز توزیع اقلام بسته‌های حمایتی ویژه کارگران در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، همزمان با ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، با حضور مدیران استانی توزیع اقلام بسته‌های حمایتی ویژه کارگران آسیب دیده از ویروس کرونا در مشهد آغاز شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در این مراسم گفت: بخش زیادی از بیکاری‌ها مشمول ده رسته اعلام شده ستاد ملی کرونا نیستند که با ایجاد این مرکز می‌توان امیدوار بود به این اقشار، کمک‌های حمایتی قانونمند صورت گیرد.

علی رسولیان تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بالغ بر ۵۰۰ هزار بسته حمایتی در بخش‌های مختلف برای افرادی که به نوعی صدمه دیده بودند توزیع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: پس از شیوع بیماری کرونا و در راستای حمایت از کارگرانی که دچار مشکل شده بودند اولین مرکز نیکوکاری کارگران در سطح کشور با همکاری اداره تعاون، کمیته امداد و تشکل‌های کاری در بخش صنوف تشکیل و ساماندهی این اقشار را عهده دار شد.

محمد سنجری افزود: امیدواریم بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان حداقل به ۵۰ درصد این افراد که ثبت نام کرده اند، یکبار به هر خانواده این کمک را اهدا کنیم.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: تاکنون بیش از ۵۰ هزار بسته حمایتی به افراد نیازمند و صدمه دیده از کرونا در سطح استان اهدا شده و خوشبختانه در بخش کارگران با وحدت رویه ایجاد شده خدمات هدفمندتر در حال انجام است.

حبیب الله آسوده افزود: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل تبصره ۱۶ از اعتبارات تخصیص یافته به کمیته امداد امام(ره) به مرکز نیکوکاری کارگران اختصاص داده ایم تا در جهت توانمند سازی این قشر در چهارچوب مصوبات صرف شود.

رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: در حال حاضر از محل کمک‌های انجام شده دو هزار بسته آماده تحویل به کارگران در نقاط مختلف سطح شهر است که سه هزار بسته دیگر نیز در حال آماده سازی و توزیع خواهد شد.

هادی ابوی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۰ هزار نفر در سامانه اختصاصی مرکز ثبت نام کرده‌اند که حدود ۳۵ هزار نفر از این افراد شناسایی و مشمول حمایت خواهند بود و امیدواریم تا با کمک و همراهی دستگاه‌های ذیربط به‌ویژه خیرین این اقدام تا پایان ماه مبارک رمضان به سرانجام برسد.

گفتنی است؛ اقلام اهدایی توسط قرارگاه شهید برونسی تامین و در اختیار مرکز نیکوکاری قرار گرفته است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.