یزد - مدیر کل امور دارایی و اقتصاد استان یزد گفت : در استان یزد بیش از۶۳۷و هزارو ۱۵۹نفر در سایت سامانه سهام عدالت ثبت نام کردند که این تعداد درنهایت ۶۲۰ هزارو ۴۷۲ نفر مشمول دریافت سهام عدالت در استان هستند .

بیش از ۶۲۰هزار یزدی مشمول دریافت سهام عدالت در استان هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی نمازی در چهارمین نشست خبری آنلاینی که توسط خانه مطبوعات استان یزد برگزار گردید  در خصوص نحوه آزاد سازی سهام عدالت اظهارداشت : دراستان یزد بیش از۶۳۷وهزارو ۱۵۹نفر از طریق  شرکت های تعاونی شهرستانی در سایت سامانه سهام عدالت ثبت نام کردند که این تعداد در نهایت ۶۲۰هزارو ۴۷۲نفرمشمول دریافت سهام عدالت در استان هستند  که این تعداد برابر۹۷درصد ازمشمولان دراستان هستند .

 وی افزود : درکشور بیش ار ۴۹میلیون و ۲۰۰هزار نفرمشمول دریافت سهام عدالت هستند واین تعداد مشمولین تا تاریخ ۸خرداد و تا ساعت ۲۴ ، باید روش سهامداری خود را مشخص کرده و این افراد با استفاده از تلفن همراه بدون استفاده از فیتلر شکن هم می توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات خود را وارد یا ویرایش کرده و نوع مدیریت سهام خود را مشخص کنند .

وی ادامه داد : افراد پس از مراجعه به این سامانه می توانند اطلاعات خود را ویرایش کرده و پس از آن روش سهام داری خود را تعیین کنند افراد به دو نوع مستقیم وغیرمستقیم می توانند نوع مدیریت سهام خود را مشخص کنند و کسانی که به این سامانه مراجعه نکنند روش غیر مستقیم برای آنها فعال می شود ودراین روش مالکیت و مدیریت سهام به شرکت های سرمایه گذاری استانی واگذار می شود .

مدیر کل امور دارایی و اقتصاد استان یزد گفت : در این مرحله ثبت نام جدید سهام عدالت صورت نمی گیرد و افراد سودجو در این زمینه اقداماتی را انجام داده که مردم باید مراقب این افراد سود جوباشند و تعداد مشمولین سهام عدالت در کشور همان ۵۰میلیون نفری هستند که در سالهای ۸۵ با مراجعه به سایت ثبت نام کرده اند و سهام ۴۹شرکت بزرگ در سامانه سهام عدالت عرضه شده که از این تعدا شرکتها ۳۶مورد وارد بورس شده و ۱۳مورد هنوز وارد بورس نشده است . 

نمازی خاطر نشان ساخت : بحث دلالی و خرید و فروش وکالتی در حوزه سهام عدالت نداریم و خود سهام داردرآینده درصد محدودی  از سهام خود را می تواند خرید و فروش نماید واجازه داده نمی شود در این زمان کسی سهام را بخرد و با بفروشد و طبق فرموده مقام معظم رهبری خود افراد سهام دار باید بتوانند از ارزش سهام خود منتفع شوند .

وی افزود : خرید فروش سهام  بعد از اینکه افراد نوع مدیریت خود را مشخص کردند و کد بورسی دریافت کردند از طریق دفاتر کارگزاری ها انجام می شود در این مرحله هیچ گونه خرید و فروش و ثبت نام جدید صورت  نمی گیرد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.