حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت:برخوردهای قاطع قضائی با اخلال گران در بازار ارز و خودرو تداوم خواهد داشت اما این برخوردها منجر به اصلاح نظامات نمی‌شود. باید نظامات به گونه‌ای اصلاح شود که از درونش اخلالگر و رونق دلالی و سوءاستفاده درنیاید.

 برخوردهای قاطع قضائی با اخلال گران در بازار ارز و خودرو تداوم خواهد داشت

قدس آنلاین: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: به وزیر پرتلاش صمت هم گفته‌ام، نظام تولید و توزیع خودرو در کشور نیاز به جراحی دارد. نباید در نحوه فروش خودرو به گونه‌ای عمل کرد که هیزمی بر آتش دلالی باشد.

وی افزود: برخوردهای قاطع قضائی با اخلال گران در بازار ارز و خودرو تداوم خواهد داشت اما این برخوردها منجر به اصلاح نظامات نمی‌شود؛ باید نظامات به گونه‌ای اصلاح شود که از درونش اخلالگر و رونق دلالی و سوءاستفاده درنیاید.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: هم تولیدکننده از این شرایط ناراضی است هم مردم. رونق بورس برای همه نشاط آور است اما برای جلوگیری از آفات محتمل و تولید پرونده در آینده، باید مراقبت شود تا نقدینگی به سمت تولید هدایت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مبارزه با قاچاق، ایجاد دادگاه‌های تجاری و تثبیت حقوق مالکیت سه خواسته لازم الاتباع مقام معظم رهبری از دستگاه قضائی در دیدار با اصحاب تولید بود. رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سازمان یافته در سراسرکشور بالاخص در مناطق بندری در اولویت دستگاه قضاست. صدور آرا متقن و تخصصی در دادگاه‌های تجاری در تهران و مراکز استان‌ها در آینده نزدیک، تأثیر مستقیم بر بهبود فضای کسب و کار خواهد داشت.

رئیسی ادامه داد: تحکیم و توسعه اسناد رسمی در مقابل اعتبار اسناد عادی، برای تثبیت مالکیت اشخاص، یکی از برنامه‌های اصلی تحولی دستگاه قضائی است که مطالعات آن تا پایان خرداد به پایان خواهد رسید.

وی همچنین به وضعیت زندانیان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش دستگاه قضا در این ایام حفظ سلامت زندانیان و رفع نگرانی از خانواده‌های آنها بود.

تکمیل می‌شود…

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.