۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 704212

امروز در جریان نشست علنی مجلس و بررسی جزئیات طرح اصلاح‌ آئین نامه داخلی مجلس، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه از انتخاب حقوقدانان شورای نگهبان انتقاد کرد.

نادر قاضی‌پور به چه کسی طعنه زد؟

قدس آنلاین: به گزارش خبرآنلاین، او گفت: من با معرفی برخی حقوقدان ها مخالف هستم و این را بارها گفته‌ام و دو باره نیز از رئیس قوه قضائیه می خواهیم حقوقدانانی معرفی کنند که خوب و ماهر معرفی می کنند و به ویژه از ایشان می خواهیم حقوقدانانی از دانشگاه های ایران و نه فارغ التحصیلان خارج به خصوص انگلیس روباه پیر را معرفی کنند.

آنچه قاضی‌پور مطرح کرد این سوال در ذهن نقش بست که کدامیک از حقوقدانان شورای نگهبان فارغ التحصیل دانشگاه‌های انگلستان هستند. در میان حقوقدانان دو تن از آنها فارغ التحصیل دانشگاه‌های انگلستان هستند. 

براساس آنچه در روزمه کاری و تحصیلی اعضای شورای نگهبان در پایگاه اطلاع رسانی این شورا منتشر شده، عباسعلی کدخدایی از حقوقدان‌هایی است که در دانشگاه‌های انگلستان تحصیل کرده است. او کارشناسی خود را در سال  ۱۳۶۵ در رشته حقوق از  دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دریافت کرد و کارشناسی ارشد را در سال ۱۳۷۱ در رشته  حقوق بین الملل از دانشگاه  HULL انگلستان دریافت نمود. 

کدخدایی دکتری خود را نیز در سال  ۱۳۷۶ در رشته حقوق بین الملل آن هم از دانشگاه  LEED  انگلستان دریافت کرد. 

فضل الله موسوی از دیگر حقوقدانان شورای نگهبان است که تحصیلات حقوقی خود را در دانشگاه لیورپول در انگلستان به پایان رسانده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.