۱۱ سد در استان خراسان رضوی بر اثر بارش‌های خوب سال زراعی جاری تاکنون سرریز شده است.

تعداد سدهای سرریز شده در خراسان رضوی به ۱۱ سد رسید

به گزارش قدس آنلاین، قائم مقام شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: سدهای سرریز شده در خراسان رضوی شامل ارداک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان در فریمان است.

علیرضا طاهری افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد ظرفیت سه سد دیگر در استان خراسان رضوی نیز پر آب شده است و  در کل  ۷۱ درصد از حجم ذخایر سدهای استان پر آب است که این میزان  در مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد بود.
 وی ادامه داد: شکرانه این سال آبی خوب حفاظت و صیانت از هرقطره آب در بخشهای مختلف شرب،صنعت و کشاورزی است.
او اضافه کرد: سدها نقش مهمی در کنترل سیلاب‌ها دارند که همراه با آبخیزداری در سرشاخه ها ترکیب مناسبی برای حفظ و بهره‌برداری صحیح از منابع آب و خاک ایجاد می‌کنند.

۷۱ درصد سد دوستی پر آب شده است

مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون بیش از هزار و ۱۱۱ میلیون متر مکعب آب در مخازن سدهای این استان جمع شده است.
ادریس قائمی افزود: حدود ۵۳۲ میلیون متر مکعب آب به سدهای استان خراسان رضوی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون وارد شده است.
وی مجموع حجم ذخیره آب سدهای بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون مترمکعب اعلام کرد و ادامه داد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.
مدیر تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون ۷۱ درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۲ درصد بوده است.
خراسان رضوی دارای ۳۲ سد در حال بهره برداری در تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، جغتای، جوین، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.