۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 704216

با گزارش یک همیار محیط زیست در بخشداری سرولایت، سه رأس بره تازه متولد شده قوچ و میش وحشی به زیستگاه خود بازگشتند.

بازگشت بره های قوچ و میش وحشی به آغوش مادر

به گزارش قدس آنلاین، رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: یک چوپان از اهالی یکی از روستاها در منطقه ای خارج از پناهگاه حیات وحش حیدری در حین چرای گله دام با حمله سگ ها، متوجه حضور تعدادی میش وحشی به همراه سه بره تازه می شود و میش های مادر از ترس سگ های گله از بره ها دور می شوند.

محمدمهدی نوربخش افزود: این چوپان برای جلوگیری از حمله سگ های گله، بره ها را زنده گیری و به دهیار این روستا تحویل می دهد.

به گفته وی، با اطلاع رسانی دهیار روستا به همیار محیط زیست و با هماهنگی یگان حفاظت پناهگاه حیات وحش حیدری و نیز با همراهی دهیار و چوپان پس از مشاهده میش مادر، بره ها در محل زنده گیری شده رها و این سه راس بره میش وحشی سالم از سوی میش مادر پذیرفته شدند.

وی با اشاره به شروع فصل زادآوری وحوش و پرندگان در طبیعت، از مردم به ویژه طبیعت گردان خواست با حفظ حریم لانه از هرگونه تماس با جوجه ها و بره های وحوش خودداری کنند.

نوربخش همچنین گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 گونه از انواع پرندگان وحشی به ویژه سارگپه، عقاب طلایی، عقاب دشتی، دلیجه، کرکس، انواع حواصیل و بوتیمار، کبک و شاه بوف به اداره حفاظت محیط زیست نیشابور تحویل داده شدند که این گونه ها پس از تیمار در مناطق حفاظت شده شهرستان رها سازی می شوند.

منبع: صداوسیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.