تبریز- با تصویب شورای اسلامی شهر تبریز و در اتفاقی غیرمنتظره درحالی‌که تمامی مسئولان در تلاش برای کنترل قیمت‌ها هستند اما کرایه نرخ تاکسی در این شهر تا سقف ۳۱ درصد افزایش یافت.

افزایش غیر منتظره نرخ تاکسی در تبریز/تاوان تصمیمات ستاد کرونا را مردم باید پرداخت کنند

به گزارش قدس آنلاین ازآنجاکه طبق تصمیمات ستاد مقابله با کرونا مقررشده تا بیش از سه نفر مسافر در خودروها سوار نشوند لذا تصمیم بر این شده است تا کرایه نفر چهارم و ضرری که رانندگان متحمل می شوند از جیب مردم پرداخت شود.

دولتمردان که تاکنون نتوانستند کمک شایانی به تاکسی داران متضضر از کرونا بکنند و در دوران بیکاری و رکود ناشی از کرونا کمک‌حال آن‌ها باشند حال سعی دارند با افزایش نرخ کرایه‌ها این کمبود را به شکل دیگری و هزینه آن را از جیب مردم پرداخت کنند.

افزایش ۱۱ تا ۳۱ درصدی

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه خود با لایحه شهرداری مبنی برافزایش حداقل ۱۱ درصدی کرایه تاکسی‌ها با توجه به وضعیت معیشتی تاکسیرانان و آسیب وارده به کسب‌وکار آن‌ها در اثر شیوع ویروس کرونا و ابلاغیه دولت مبنی بر کاهش تعداد مسافران به ۳ نفر، با ارائه تغییراتی مبنی برافزایش حداکثر ۳۱ و حداقل ۱۱ درصدی در برخی مسیرهای شهری موافقت کردند.

بر این اساس لایحه شهرداری در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی در برخی مسیرها ۱۱ درصد و در برخی مسیرها ۳۱ درصد به تصویب رسید که در نوع خود غیر منتظره بود.

فشار بر روی مسافران

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه دولت به بیشتر شهرها اجازه افزایش ۱۱ درصدی کرایه تاکسی‌ها را داده است، گفت: اما افزایش ۳۱ درصدی در بعضی مسیرها به شهروندان فشار می‌آورد و شاید منجر به بروز برخی مشکلات شود.

محمدحسین اکبر نژاد اضافه کرد: موضوع سرشکنی مسافران به سه نفر هنوز در برخی شهرها تصویب نشده است و واقعیت این است که رانندگان تاکسی واقعاً در این رابطه مشکلات زیادی دارند.

۳۱ درصد افزایش رضایت‌بخش است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: با لحاظ بررسی‌های کارشناسانه، حداکثر افزایش ۳۱ درصد برای فعالان این بخش رضایت‌بخش است.

عبدالله تقی پور افزود: امروز قیمت واحدی بین رانندگان و مسافران ساری و جاری است که اگر قیمت دیگری تعیین شود، کم‌اهمیت جلوه دادن مصوبه شورای اسلامی است.

یکسان سازی نرخ ضرورت دارد

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز نیز از نحوه نرخ‌گذاری نرخ کرایه تاکسی‌ها انتقاد کرد و گفت: پیشنهاد من این است که نرخ‌ها برای تمام‌مسیرها یکی شود چون با این شرایط مردم و تاکسی رانان دچار مشکلات عدیده خواهند شد.

محمدباقر بهشتی اظهار داشت: این‌طور نباشد که در وسط مسیر که شهروندی از تاکسی پیاده شد، راننده نیز خالی برود اما کرایه او را تا آخر مسیر اخذ کند.

وی  از ارائه نرخ‌های رند و راحت توسط کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر تشکر کرد و افزود: اگر ستاد کرونا تصویب می‌کند سه نفر از تاکسی استفاده کنند، آن سه نفر باید هزینه نفر چهارم‌ را هم پرداخت کنند.

رانندگان تاکسی بودجه‌ای ندارند

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر نیز با انتقاد از عدم تخصیص بودجه‌های مناسب برای ناوگان تاکسیرانی تبریز، گفت: امسال برای قطار شهری یک هزار میلیارد تومان و برای اتوبوس‌رانی ۵۰۰ میلیارد بودجه در نظر گرفته‌شده است، اما هیچ هزینه و بودجه‌ای برای رانندگان تاکسی در نظر گرفته نشده است.

غلامحسین مسعودی ریحان افزود: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع ویروس کرونا باید به رانندگان تاکسی کمک کرد و شهرداری نیز باید بودجه‌ای همانند سایر وسایط حمل‌ونقل عمومی برای تاکسی‌ها اختصاص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.