علی رغم تعطیلی مساجد و ممنوعیت برگزاری نماز جماعت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اما مردم مصر ادای رسومات دینی خود را متوقف نکرده و شعایر دینی و قرائت قرآن را انجام می دهند.

تلاوت قرآن در خیابان های مصر/راه اندازی کلینیک سیار اسلامی برای خدمات به نیازمندان فلوریدا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وبگاه خبری «صدی البلد»، هرچند سال های گذشته قرائت و تلاوت قرآن کریم ویژگی متمایز مساجد و منازل در ماه مبارک رمضان بوده و تلاوت قرآن تنها محدود به بزرگسالان نبود و کودکان هم در این موضوع مسابقه می دادند، اما امسال هم که محدودیت هایی به دلیل ویروس کرونا اعمال شده، مردم مصر ادای این شعایر دینی را متوقف نکرده اند.

اهالی مصر با حضور در خیابان ها و در گروه های کوچک به همراه کودکان خود به تلاوت و قرائت قرآن پرداخته و شعایر و ارزش های دینی در ماه مبارک رمضان را اجرایی می کنند.

 مصری ها بر انجام تمام آئین ها و شعایر دینی در ماه مبارک رمضان تاکید دارند و می کوشند ایامی را که بی صبرانه منتظر آن بوده اند را احیا کنند.

علاوه بر این مسلمانان ایالت فلوریدای آمریکا نیز با راه اندازی یک کلینیک سیار به صورت رایگان شهروندان را معاینه و آزمایشات مربوط به کرونا را برای آنها انجام می دهند.

در این کلینیک سیار آزمایشات برای فقرا ونیازمندانی که توانایی مالی برای انجام معاینات در بیمارستان را ندارند، مجانی انجام می شود.

به گفته مجریان امر در اولین روز کاری این کلینیگ ۱۸۵ مورد آزمایش رایگان انجام شده است.

دکتر شکیل احمد رئیس این کلینیک اسلامی گفته است که با مرکز بهداشتی منطقه «سیمینول» در این خدمات رایگان همکاری دارند.

گفتنی است آمریکا با ثبت یک میلیون و ۲۹۲ هزار مبتلا و ۷۶ هزار و ۹۳۸ قربانی، بالاترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و جانباختگان براثر این ویروس را دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.