مدیر امور منابع آب قوچان گفت: در راستای تأمین آب شرب سالم و مطمئن برای شهروندان ۳۱ کیلومتر خط انتقال آب از سد تبارک تا تصفیه‌خانه آب شهری اجرایی می‌شود.

اجرای ۳۱ کیلومتر خط انتقال آب از سد تبارک به قوچان

به گزارش قدس آنلاین، سید موسی حسینی جعفرآبادی اظهار کرد: میزان آب تخصیصی از سد تبارک برای شرب پنج میلیون مترمکعب در سال بود که از زمان بهره‌برداری این سد بخشی از آن از رودخانه منتقل می‌شد که همراه با آلودگی زیست‌ محیطی بود.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام‌شده توسط مسوولین شهرستان برای انتقال آب به ‌صورت مستقیم از سد یاد شده به تصفیه‌خانه برای حفظ کمیت و کیفیت آب شرب اظهار داشت: در اجرای خط انتقال جدید ۹ کیلومتر داخل بستر رودخانه با استفاده از لوله‌های فولادی انجام می‌شود که پیمانکار پروژه مشخص و خرید تجهیزات در دست انجام است.

وی گفت: مابقی طول خط نیز از لوله‌های GRP استفاده می‌شود که تاکنون ۸۰ درصد لوله‌ها خریداری و به محل تصفیه‌خانه و بند انحرافی منتقل ‌شده و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است.

حسینی بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها اجرای این پروژه حدود سه سال به طول می‌انجامد افزود: اعتبار پروژه ۲۶۰ میلیارد ریال است که برای سال جاری ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته ‌شده و امیدواریم تمامی این مبلغ اختصاص یابد.

وی ادامه داد: به دلیل اجرای قسمتی از این پروژه در بستر رودخانه و وجود برخی تصرفات امکان ایجاد برخی مشکلات در حین اجرا وجود دارد که امیدواریم با کمک مسوولین به کمترین میزان کاهش پیدا کند.

شهرستان قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.