محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره حواشی جلسه شورای صنفی نمایش، ضمن تأکید بر قانونی بودن انتخاب صورت گرفته، از عملکرد محسن امیریوسفی در این جلسه انتقاد کرد.

انتقاد شدید معاون سازمان سینمایی از عملکرد محسن امیریوسفی

قدس آنلاین: محمدمهدی طباطبایی‌نژاد معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حواشی جلسه امروز ۲۲ اردیبهشت شورای صنفی نمایش که به انتخاب دبیر جدید این شورا و تغییر ترکیب سرگروه‌های سینمایی منتهی شد، گفت: جلسه امروز به منظور تقدیر و تشکر از اعضای سابق و شروع به کار اعضای جدید این شورا برگزار شد. از قبل هم این موضوع را به صنوف مختلف اعلام کرده بودیم. صنوف هم نمایندگان خود را کتبا معرفی کرده بودند، به جز ۲ صنف؛ یکی تهیه‌کنندگان و دیگری کانون کارگردانان.

وی افزود: درباره تهیه‌کنندگان که ما اصلا با آن‌ها نامه‌نگاری نکرده بودیم چون جامعیت صنفی ندارند و ما شورای عالی تهیه‌کنندگان، انجمن تهیه‌کنندگان مستقل و... را داریم اما صنف واحد تهیه‌کنندگان نداریم. در نظام‌نامه اکران هم آمده است که تا زمانی که جامعیت صنفی وجود نداشته باشد، معاون ارزشیابی، کارشناس مربوطه را از آن صنف انتخاب می‌کند. تا زمانی که جامعیت صنفی به وجود بیاید و یک صنف بتواند نماینده خود را معرفی کند. از این منظر طبیعتا انجمن صنفی تهیه‌کنندگان نیاز به معرفی نماینده نداشت و ما هم مکاتبه‌ای نکرده بودیم. خود من آقای محمدحسین فرحبخش را بعنوان نماینده انتخاب کردم چون در قانون هم عنوان شده که معاون ارزشیابی می‌تواند این کار را بکند.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: درباره صنف کارگردانان هم از قبل به آقای امیریوسفی سپرده بودیم که نماینده خود را معرفی کنند. ایشان معرفی نکردند و خودشان به‌عنوان نماینده در جلسه حاضر شدند تا جایی که آقای محمدرضا فرجی اعلام کردند، آقای امیریوسفی نماینده کانون کارگردانان است. من هم حکم ایشان را در کنار احکام اعضای دیگر که قرار بود در جلسه حضور داشته باشند، آماده کردم.

وی افزود: جلسه که برگزار شد، از اعضای سابق تقدیر کردیم، نظام‌نامه اکران را بررسی کردیم و مورد تایید قرار گرفت و موارد اصلاحی را هم برطرف کردیم و تا اینجا هم آقای امیریوسفی در جلسه حضور داشتند و در بحث‌ها مشارکت می‌کردند. سپس زمان رأی‌گیری برای انتخاب رییس شد. در اینجا سؤالم از آقای امیریوسفی این است که اگر ایشان نماینده کانون کارگردانان نبود چرا در رأی‌گیری شرکت کرد؟ چرا همان لحظه نگفت که من نماینده کانون کارگردانان نیستم؟ ایشان نشستند در بحث‌ها و رأی‌گیری شرکت کردند و از خود و جایگاهشان دفاع کردند تا رأی بیاوردند و در نهایت رأی‌گیری انجام شد. در واقع خود من رأی‌گیری را انجام دادم که رأی‌گیری پنهان نبود و علنی بود. از تک تک اعضای جلسه سوال کردم که چه کسی مورد نظرشان است.

این مدیر سینمایی ادامه داد: مدنظر آقای امیریوسفی، گزینه کانون کارگردانان بود که رای نیاورد، دوستان دیگر آقای مرتضی شایسته را انتخاب کردند. در واقع همه به جز آقای امیریوسفی به آقای شایسته رای دادند و مرتضی شایسته با اکثریت قاطع آرا به جز یک رای محسن امیریوسفی، رأی آورد. به مجرد اینکه آقای شایسته رأی آورد، یعنی به فاصله چند ثانیه، آقای امیریوسفی بلند شد و پاکتی از جیبش دراورد و روی میز من گذاشت که در آن عنوان شده بود ایشان نماینده کانون کارگردانان نیست و آقای رضا درمیشیان است. من تعجب کردم چون ایشان در طول دو ساعت و نیم جلسه حدود دو ساعت و بیست دقیقه حضور داشت. تمام مراحل رای گیری شرکت کرد و رأی داد ولی وقتی رأی نیاورد پاکت نامه از جیبش درآورد.

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اظهار کرد: در واقع ایشان این رندی را می‌کرد که اگر رأی آورد، بگوید خودم نماینده‌ام ولی اگر رأی نیاورد، آقای درمیشیان را به عنوان نماینده معرفی کند و زیر میز بزند. یعنی این اتفاق در نهایت ناراستی و نفاق رخ داد در حالی که ایشان در همان اول جلسه می‌توانست بگوید من نماینده نیستم و پاکت نامه را به من بدهد. اصلاً چرا روز گذشته این نامه را نداد که ما آقای درمیشیان را دعوت کنیم؟ ایشان گفته‌اند که نماینده کانون کارگردانان به جلسه دعوت نشده است، در حالی که این یک دروغ آشکار است. پنج دقیقه به پایان جلسه نامه آقای امیریوسفی به دست ما رسید. به نظرم آقای امیریوسفی برای پنهان کردن برخی حواشی مالی خود، این جنجال‌ها را به پا می‌کند.

وی در پایان گفت: رفتار شورای صنفی نمایش صد در صد قانونی بوده است، همه اعضا حضور داشتند و آن‌ها بر قانونی بودن جلسه و رای گیری صحه می‌گذارند. رای گیری را خود من انجام دادم و به آقای امیریوسفی گفتم که آیا با انتخاب آقای شایسته موافق است یا خیر که عنوان کرد خیر. اگر ایشان نماینده نیستند چرا در رأی گیری شرکت کردند، مگر نمی‌دانستند نماینده باید در رأی‌گیری شرکت کند؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.