مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم کارگروه ستاد مبارزه با کرونا ما باید چهار هفته آموزشی مرور مطالب داشته باشیم و بعد از آن مهلت امتحانات شروع می‌شود، گفت: به این دلیل که تا آن زمان امکان حضور دانش‌آموزان و شرایط فراهم‌تر خواهد بود، احتمالا به سمت برگزاری امتحانات حضوری خواهیم رفت.

جزئیات نحوه بازگشایی مدارس در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده، در خصوص بازگشایی مدارس از ۲۷ اردیبهشت، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا که دیروز جلسه داشتند، مقرر شد از ۲۷ اردیبهشت ماه یعنی از روز شنبه آینده کلیه مدارس سطح کشور باز بوده و همکاران ما در مدارس حضور داشته باشند.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان اختیاری، داوطلبانه و به منظور رفع اشکال خواهد بود، به ویژه دانش‌آموزانی که از طریق فضای مجازی و آموزش‌های مجازی نتوانستند آموزش ببینند و محتوای آموزشی را تمام کنند. دبیران و معلمان حضور دارند و می‌توانند برای رفع اشکال حضور داشته باشند. برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم که امتحانات آنها از ۱۷ خرداد شروع می‌شود، رفع اشکال به مدت دو هفته تا ۱۰ خرداد ماه خواهد بود، این آموزش برای سایر مقاطع به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

خدابنده در خصوص پروتکل‌های بهداشتی مدارس، گفت: مدارس باید ضدعفونی و نظافت شود، معلمان و دبیران با ماسک و دستکش در مدرسه حاضر شوند، همچنین توصیه ما به دانش‌آموزان و خانواده‌ها این است که حتما با ماسک و دستکش مراجعه کنند. وزارت بهداشت پروتکل بهداشتی فرستاده که باید در رابطه با محیط آموزشی رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در حال بررسی حضور دانش‌آموزان هستیم، عنوان کرد: ممکن است در برخی از مقاطع و پایه‌ها مانند ابتدایی لازم نباشد که همه درس‌ها را به عنوان مرور و کلاس درس برگزار کنیم، ممکن است سه یا چهار درس کفایت کند، اگر چنین باشد ممکن است بتوانیم دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم کنیم، یک گروه روزهای زوج و یک گروه روزهای فرد حضور داشته باشند و کلاس‌های ۴۰ نفره را به دو گروه ۲۰ نفره تقسیم کرده و به این شکل بتوانیم فاصله‌گذاری اجتماعی را هم رعایت کنیم. بسته به تعداد دانش‌آموزان و درس‌هایی که قرار است ارائه شود، حضور دانش‌آموزان متفاوت خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معلمان باید در مدرسه حضور داشته باشند، تصریح کرد: اگر دانش‌آموزان را به دو گروه تقسیم کنیم و برخی درس‌ها را برگزار نکنیم، مفهومش این است که باز یک گروه روزهای شنبه و یک گروه یکشنبه به صورت زوج و فرد می‌آیند، معلمان باید هر روز حضور داشته باشند.

خدابنده در خصوص برگزاری امتحانات، بیان کرد: بر اساس تصمیم کارگروه ستاد مبارزه با کرونا ما باید چهار هفته آموزشی مرور مطالب داشته باشیم و بعد از آن مهلت امتحانات شروع می‌شود، به این دلیل که تا آن زمان امکان حضور دانش‌آموزان و شرایط فراهم‌تر خواهد بود، احتمالا به سمت برگزاری امتحانات حضوری خواهیم رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در دوره ابتدایی امتحانی نداریم و ارزشیابی کیفی توصیفی است، اما در متوسطه اول و دوم به جز دروس نهایی سعی می‌کنیم امتحانات را به مدیریت مدرسه واگذار کنیم، با این رویکرد که اگر شرایط فراهم است و دانش‌آموزان در مدرسه حاضر می‌شوند، بهتر این است که امتحانات حضوری باشد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز دستورالعملی از سوی وزارتخانه نیامده و ما هم در حال تدوین دستورالعمل هستیم، جزئیات حضور دانش‌آموزان و همکاران در مدارس را طی روزهای آینده به اطلاع می‌رسانیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.