۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 704285

رئیس جمهوری آمریکا یک کنفرانس خبری مرتبط با بحران شیوع کروناویروس در کاخ سفید را بعد از جدال با دو خبرنگار با خشم ترک کرد، یکی به خاطر پرسیدن سوالی درباره روند آزمایش‌ها و دیگری به خاطر اصلا سوال نپرسیدن.

خبرنگاران حال ترامپ را گرفتند

قدس آنلاین: به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، این کنفرانس خبری در محل باغ رُز کاخ سفید برگزار شد و هدف از آن دادن شانسی به رئیس جمهوری آمریکا برای تعریف از تلاش‌هایش در حوزه افزایش ظرفیت آزمایش‌های مربوط به کروناویروس بود و برای حدود یک ساعت دونالد ترامپ به پرسش‌ها پاسخ می‌داد.

این کنفرانس خبری از همان ابتدا با مناقشه همراه شد وقتی که دونالد ترامپ رقم اشتباهی را برای حجم بودجه اختصاص یافته از سوی دولتش به ایالت‌ها به منظور کمک به آنها در زمینه آزمایش‌ها ذکر کرد.

ترامپ گفت: ما در حال فرستادن یک میلیارد دلار به ایالت‌ها، مناطق و قبایل آمریکا هستیم.

به گفته چند مقام آمریکا، این بودجه معادل ۱۱ میلیارد دلار است نه یک میلیارد دلار. به عبارت دیگر این بودجه ۱۱ میلیارد دلاری از سوی کنگره آمریکا بر مبنای قانون CARES تصویب شد و اختصاص پیدا کرد و در ماه آوریل نیز امضا و به قانون تبدیل شد.

یک سخنگوی کاخ سفید بعدا به سی‌ان‌بی‌سی تایید کرد که در حقیقت این حجم بودجه معادل ۱۱ میلیارد دلار است.

ترامپ در باقی مانده حرف‌هایش درباره مسائلی همچون آمار تجهیزات حفظ سلامت شخصی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و دیگر اقلام تولید و در نظر گرفته شده برای مبارزه با کروناویروس در آمریکا حرف زد.

با این حال به هنگام پرسش و پاسخ رئیس جمهوری با خبرنگاران جنجال‌هایی جدید به وجود آمد. ویجیا جیانگ، خبرنگار حوزه کاخ سفید از رسانه سی‌بی‌اس نیوز از ترامپ پرسید: شما به دفعات زیاد گفته‌اید که آمریکا در زمینه آزمایش‌ها خیلی بهتر از هر کشور دیگری عمل می‌کند. ترامپ به این صحبت وی پاسخ "آری" داد.

جیانگ که یک چینی تبار آمریکایی است در ادامه اظهار کرد: چرا اصلا چنین موضوعی برای شما اهمیت دارد؟ چرا وقتی هر روز آمریکایی‌ها دارند همچنان جانشان را از دست می‌دهند شما به این وضعیت به چشم یک رقابت جهانی نگاه می‌کنید در حالی که ما همچنان هر روز داریم موارد بیشتری را می‌بینیم؟

ترامپ نیز پاسخ داد: در هر جایی از دنیا مردم دارند جانشان را از دست می‌دهند. شاید شما باید این سؤال را از چین بپرسید. از من چنین سؤالی نپرسید. این سؤال را از چین بپرسید. باشد؟ اگر شما این سؤال را از آنها بپرسید ممکن است یک جواب بسیار غیرمعمول را بشنوید. ترامپ چین را متهم به پنهان ساختن اطلاعات درباره ویروس کرونای جدید کرد.

در ادامه وقتی ترامپ خواستار سؤال یک خبرنگار دیگر شد، جیانگ صحبتش را ادامه داده و گفت: جناب چرا شما مشخصا دارید این صحبت را به من مطرح می‌کنید؟

ترامپ به شکلی مشخص از این سؤال ناراضی شده و گفت: من این را مشخصا به شخص خاصی نمی‌گویم. من دارم این صحبت را به هر کسی می‌گویم که یک چنین سوال شیطنت‌آمیزی را بپرسد.

جیانگ گفت : این سؤال شیطنت آمیزی نبود. اما ترامپ به او اعتنایی نکرد و خطاب به خبرنگاران گفت: کسی دیگری هست؟ او در ادامه به کایتلین کالینز، خبرنگار سی‌ان‌ان که در ردیف پشت جیانگ ایستاده بود اشاره کرد و گفت: بله، لطفا شما که آن عقب هستید ادامه دهید.

کالینز به میکروفون نزدیک شده و گفت: من دو سؤال از شما دارم. با این حال ترامپ به شکلی عجیب بلافاصله او را رد کرده و به او گفت: خیر. کافی است.

کالینز گفت: اما شما به من اشاره کردید رئیس جمهوری و من دو سؤال دارم.

ترامپ بدون نگاه کردن به کالینز گفت: نفر بعدی. نفر بعدی لطفا.

کالینز با لحنی اعتراضی خطاب به ترامپ گفت: اما شما من را فراخواندید. بله من این کار را کردم و شما پاسخ ندادید و حالا دارم خانم جوان دیگری که در عقب است را فرامی‌خوانم.

کالینز پاسخ داد: اما قصد من فقط این بود که اجازه دهم همکارم صحبت‌هایش را تمام کند. ترامپ صحبت او را قطع کرده و گفت: خانم‌ها و آقایان، خیلی از شما متشکر هستم.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه چرخیده و از اتاق خارج شد.

این جدیدترین جنجالی است که بین ترامپ و خبرنگاران از زمان آغاز کنفرانس‌های خبری تقریبا روزانه او درباره وضعیت شیوع کروناویروس در اواسط ماه مارس بروز پیدا کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.