یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه رحمت خاص خداوند متعال در ماه ضیافت الله شامل بندگان می‌شود، گفت: همه نعمت‌های الهی در ماه مبارک رمضان یک جا جمع شده است.

همه نعمت‌های الهی در ماه مبارک رمضان جمع است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محسن حسین زاده گفت: ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی بندگان با میزبانی خداوند باری تعالی است، لذا انسان باید برای بهره مندی از این فرصت بی نظیر از خود خدا کمک بخواهد و با مرور دعوت نامه الهی که در آیات قرآن کریم بیان شده است از ظرفیت عظیم این ماه استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین کار در ماه رمضان، پرهیز از گناهان است، اظهار کرد: ماه رمضان یک فرصت استثنایی برای بازسازی نفس و تقرب به درگاه پروردگار است، چرا که همه نعمت‌های الهی در ماه مبارک رمضان یک جا جمع شده و حتی مردگان هم از این نعمت‌ها بهره می‌برند.

این کارشناس مذهبی با بیان آیه ای از قرآن کریم که می‌فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ‌: ای کسانی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما مقرّر گردید، همانگونه که بر کسانی که پیش از شما بودند مقرّر شده بود، باشد که پرهیزگار شوید»، گفت: بر اساس این آیه دست یابی به تقوا و پرهیزگاری فلسفه روزه داری است.

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه تسلط بر هوای نفس یکی از برکات ماه میهمانی خداست، افزود: رحمت خاص خداوند در این ماه شامل بندگان می‌شود تا انسان با روزه‌داری و انجام وظایف و تکالیف ویژه آن بتواند در برابر وسوسه‌های شیطانی مقاومت کند و در مسیر حق حرکت کند.

وی افزود: رمضان، فرصت مناسبی است تا انسان با روزه، آلودگی‌های جان خود را شست وشو دهد و در خلوت سحرها، با توبه و استغفار، روح خویش را جلا بخشد، چرا که رمضان، ماه آمرزش و بازگشت است.

این کارشناس مذهبی سرحال بودن را از مهمترین آداب حضور در ضیافت الله عنوان کرد و گفت: ماه مهمانی خدا نشاط آور است لذا رسیدگی به ظاهر و با نشاط بودن از دیگر وظایف روزه دار است بنابراین انسان روزه دار نباید کاری انجام دهد که  از آن نشاط معنوی که در پرتو روزه داری در وجودش متبلور شده است کاسته شود.

وی ابراز کرد: تقویت روحیه بندگی پروردگار در وجود انسان از دیگر آثار ماه ضیافت الله است، لذا روزه دار می‌تواند با بهره‌گیری از این فرصت نورانی زمینه تقرب به درگاه الهی را فراهم سازد.

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه لذت دعوت خداوند از بندگان برای روزه گرفتن در ماه رمضان سختی‌های گرسنگی و تشنگی آن را آسان می‌کند، افزود: ماه میهمانی خدا فرصت مغتنمی برای تفکر و تعقل در امر الهی است.

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.