جورج سوروس پیش‌بینی کرده که ویروس کرونا می‌تواند پایان اتحادیه اروپا باشد.

پیش بینی جورج سورس درباره تأثیر کرونا بر آینده سرمایه‌داری و اتحادیه اروپا

قدس آنلاین: جورج سوروس، میلیاردر سرشناس آمریکایی-مجارستانی که در عین حال او را پایه‌گذار ایده انقلابهای مخملی نیز میدانند، تردیدهای خود را نسبت به احیای اتحادیه اروپا که به گفته وی یک "اتحادیه ناقص" است ابراز کرده و گفت: ریاست آلمان بر بانک مرکزی اروپا یکی از علت‌های این نگرانی است.

سوروس 89 ساله همچنین گمان می‌کند که پاندمی ویروس کرونا می‌تواند به "کاپیتالیسمی که ما آن را می‌شناسیم" پایان دهد.

وی در مصاحبه‌ای با روزنامه ایندیپندنت گفت: من به شدت نسبت به احیای اتحادیه اروپا نگران هستم چرا که این بلوک یک اتحادیه ناقص است.

به گفته سوروس، "این امر اروپا را در مقایسه با آمریکا آسیب‌پذیرتر می‌کند نه تنها به خاطر اینکه یک اتحادیه ناقص است بلکه به این خاطر که این اتحادیه برمبنای اجرای قانون قرار گرفته است."

وی افزود: چرخ عدالت بسیار کند حرکت می‌کند، در حالی که تهدیداتی چون ویروس کرونا به سرعت در حال حرکت است. این مشکلی جدی برای اتحادیه اروپا به وجود می‌آورد.

این میلیاردر سرشناس توضیح می‌دهد که چرا ریاست "ناامیدانه" آلمان بر بانک مرکزی اروپا را بسیار جدی گرفته است.

دادگاه قانون اساسی آلمان هفته گذشته به بانک مرکزی اروپا سه ماه فرصت داد تا تناسب خرید اوراق بهادار خود را توضیح دهد یا با خطر از دست دادن "بوندس بانک" آلمان یکی از 19 بانک مرکزی که جزو اعضای بانک مرکزی اروپاست، مواجه شود. دادگاه قانون اساسی آلمان همچنین از دولت و پارلمان خواست تا بانک مرکزی اروپا را در این خصوص به چالش بکشند.

سوروس معتقد است که این اقدام می‌تواند اتحادیه اروپا را به عنوان یک نهاد مستقر بر اجرای قانون نابود کند چرا که این دستور از جانب دادگاه قانون اساسی آلمان که محترم‌ترین نهاد در آلمان است، صادر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پاندمی ویروس کرونا می‌تواند چهره کاپیتالیسم را تغییر دهد یا خیر، گفت: هر چیزی ممکن است، اگرچه پیش‌بینی اینکه کاپیتالیسم به چه شکلی در خواهد آمد، امری غیرممکن است.  

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.