فرمانده انتظامی مشهد از دستگیری ۴ گرداننده شبکه اخاذی از افراد جویای کار در مشهد خبر داد.

۴ گرداننده شبکه اخاذی افراد جویای کار در مشهد دستگیر شدند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ عباس صارمی ساداتی در تشریح این خبر اظهار کرد: یکی از شهروندان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در مشهد اعلام کرد از شهر شیراز تماس می‌گیرد و خواهر زاده‌اش داخل خانه‌ای ۲ طبقه در بلوار توس مشهد بوده و احتمال کلاهبرداری از جوان‌های جویای کار متصور است.

فرمانده انتظامی مشهد افزود: در پی اعلام این گزارش، هماهنگی‌های لازم بلافاصله به عمل آمد و تیم‌های تجسس کلانتری کاظم آباد در محل حاضر و با تحقیقات پوششی دریافتند افراد ناشناس به ساختمان ۲ طبقه رفت‌وآمد دارند.

 صارمی ساداتی گفت: پلیس با هماهنگی مقام قضایی خانه مذکور را مورد بازرسی قرار داد و با دستگیری ۴ متهم که گرداننده باند بودند چند جوان شهرستانی نیز به کلانتری هدایت شدند.

وی بیان کرد: جوانی که با پیامک، موضوع نقشه حیله‌گری اعضاء این باند را به اقوام خود اعلام و سرنخ پیگیری پرونده را به دست پلیس داده بود به ماموران تجسس کلانتری گفت: چند جوان شهرستانی دیگر نیز مثل من از شهرهای مختلف در فضای مجازی با این متهمان آشنا و به بهانه کاریابی راهی مشهد شده‌اند.

سرهنگ صارمی خاطرنشان کرد: این پسر جوان در ادامه اظهاراتش به پلیس گفت من برای کار در هتل به مشهد آمدم اما متهمان آموزش‌هایی به من دادند و ادعا می‌کردند باید در شرکتی که تصور می‌کنم هرمی است عضو شده و  فعالیت کنم و پول های درآمدی را به حساب لیدرها بریزم. من چون به ماجرا مشکوک شده بودم از طریق پیامک موضوع را به خانواده‌ام اطلاع دادم.

وی با اشاره به این مطلب که تحقیقات پرونده با دستورات تخصصی مقام قضایی ادامه دارد، گفت: شهروندان عزیز باید مراقب باشند و با انجام تحقیقات لازم قبل از هر کاری، فریب پیشنهادهای وسوسه انگیز در فضای مجازی که به بهانه کاریابی، عضویت در شرکت‌های هرمی و... منتشر می شود را نخورند و در صورت مواجهه با این گونه موارد، مراتب را بلافاصله به فوریت های پلیسی ۱۱۰ و پلیس فتا اعلام کنند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.