یزد – معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری یزد گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰شرکت اقتصاد دانش بنیان دراستان یزد فعالیت دارند و توجه به توسعه شرکت های اقتصاد دانش بنیان یکی از استراتژهای اولویت داراستان یزد است.

 ۹۰ شرکت اقتصاد دانش بنیان در استان یزد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، اکرم فداکار نمازی در ششمین  نشست خبری آنلاینی که توسط خانه مطبوعات استان یزد برگزار گردید اظهارداشت: در حال حاضر ۹۰شرکت اقتصاد دانش بنیان دراستان یزد فعالیت دارند ویزد دراین حوزه رتبه ۴کشوری ، در شاخص آموزش توسعه انسانی رتبه ۴کشوری ، درشاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات رتبه ۳ کشوری و جزو تنها ۳ استان برتر کشورو در حوزه زیرساختهای ارتباطی ازاستان ها ی سبزهستیم، در شاخص تعداد کارگاههای تحقیقاتی و توسعه حوزه صنعت رتبه ۵ کشوری،در شاخص تعداد محقق به جمعیت در کشوررتبه ۳ کشوری را دارا هستیم .

وی گفت : هم اکنون شاخص جدیدی که در فروردین ۹۹ توسط ستاد توسعه فناوری های  اقتصاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتشر شد در حوزه  تعداد محصولات اقتصاد دیجیتال  که توسط یزدی ها توسعه پیدا کرده در این شاخص که شاخص خوبی نسبت به جمعیت استان است بعد از استان تهران یزد دومین استان است و این در حوزه اقتصاد دیجیتال یافته جدیدی است .

فداکارخاطر نشان ساخت : مهمترین اقدامات ما در این حوزه مسئله گفتمان سازی است که تبدیل به استراتژی الویت داراستان شود و مسئله دیگر استخراج برنامه های عملیاتی و تقسیم کار بین دستگاههای اجرایی استان است .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گفت :  اقدام دیگر این حوزه توسعه اکوسیستم فناوری نوآوری است که این به عنوان زیربنای رسیدن به شاخصه های حوزه های  اقتصاد دانش بنیان است ومنظور از اکوسیستم ، ایجاد بستروفضایی که همه بازیگران این حوزه درآن مشارکت دارند تا یک مسیر جدیدی در توسعه استان فراهم سازند.  

وی خاطر نشان ساخت : این توسعه اکوسیستم از طریق تقویت پارک های علمی و فناوری ، صندوق های پژوهش ،بوجود آوردن شرکت های شتاب دهنده ونقش آوری دانشگاه ها و همه افراد فعال در این حوزه هستند و ما یک بستر مناسب را برای افراد فعال در این حوزه ایجاد کنیم.

معاون استاندار افزود : ۳طرح بزرگ در این حوزه داریم  که عبارتند ازایجاد و راه اندازی مراکزو کارخانه های نوآوری ، ایجاد محله فناوری تحت عنوان پهنه علم وفناوری و پیوستن پارک وعلم و فناوری استان به شبکه  توسعه علم و فناوری کشوراز جمله ین طرح ها است.

فداکار تصریح کرد: ایجاد مراکز نوآوری در حوزه صنعت نساجی ، کاشی و سرامیک ،  فولاد و معادن در حال تشکیل است خانه صنعت معدن استان همکاری تنگاتنگی با  ما دارد  و خود اعضای این خانه مطالبه گر هستند و با توجه به شرایط امروز کشوری نیازهای  بخش های صنعت و کشاورزی و دیگر بخش ها شناسایی شده و فضا برای کسب و کار ها  فراهم شده و شرکت ها ی دانش بنیان با شناسایی این نیازها ،  نیازها را برطرف سازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.