۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 704338

یک مسئول عراقی دلایل تحرکات اخیر عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه خانقین در استان دیالی را تشریح کرد.

چرا داعشی‌ها در عراق دوباره فعال شده‌اند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دلیر حسین شهردار منطقه خانقین در گفت وگو با سایت المعلومه تصریح کرد: آتش زدن کشتزارهای گندم روستاهای منطقه خانقین جدید نیست و سال گذشته هم اتفاق افتاد و گروه تروریستی داعش در پس پرده این امر است.

وی افزود: داعش نه تنها کشتزارها را آتش زده بلکه دو کشاورز از جمله رئیس شورای یک روستا را نیمه شب گذشته ربوده و به طرز پلیدی به قتل رساندند.

حسین گفت: هدف از این اقدام داعش، فشار اقتصادی به روستاها است تا مردم، این روستاها را که کمربند سبز پیرامون مرکز خانقین به شمار می روند، تخلیه کنند و داعشی ها از این طریق بتوانند آزادی تردد و جابجایی در منطقه داشته باشند و مقاصد پلید خود را اجرا کنند.

وی گفت که به نیروهای امنیتی و سایر تشکیلات امنیتی لزوم پشتیبانی از کشاورزان در فصل درو کردن محصولات و پیگرد بقایای عناصر تروریستی را یادآور خواهد شد.

نیروهای امنیتی صبح امروز پیکر دو کشاورز روستای میخاس را که عناصر داعش آنها را نیمه شب گذشته ربودند، در اطراف خانقین پیدا کردند.

داعشی ها از کدام مناطق به عراق نفوذ می کنند؟

از سوی دیگر یک مسئول ارشد سازمان بدر عراق بارزترین مناطق نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش از سوریه به عراق را تشریح کرد.

 محمد البیاتی از مسئولان ارشد سازمان بدر عراق در گفت وگو با سایت المعلومه تصریح کرد: مناطق آزاد شده عاری از گروهک های تروریستی در طول سال گذشته و امسال بوده است، اما نیروهای آمریکایی کار بازگرداندن این گروهک را آغاز کرده اند.

وی تصریح کرد: مرز با سوریه در سمت ناحیه حمرین از مناطق پرخطر است که بیشترین نفوذ عناصر گروه تروریستی داعش از آنجا صورت می گیرد.

البیاتی گفت: تعدادی از گروهک های تروریستی از خاک سوریه به دره های حمرین و کوهستان حمرین با حمایت آمریکا به منظور ایجاد هرج و مرج امنیتی در مناطق آزاد شده نفوذ کرده اند.

وی افزود: عناصر این گروهک ها از تابعیت های خارجی و عرب هستند که در تلاش برای سازماندهی کردن دوباره داعش وارد عراق شده اند.

نیروهای الحشد الشعبی عراق چند روز پیش چندین تلاش گروهک های داعش برای نفوذ به خاک عراق را در مناطق مرزی با سوریه خنثی کرده و به مقابله با حملات تروریستی در استان های صلاح الدین، دیالی، بابل، نینوا و الانبار پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.