مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، از آخرین مهلت قانونی برای انتقال واحدهای آبکاری به شهرک صنعتی مشهد مستقر در محور کلات خبر داد.

تقاضای ۱۴۳ واحد آبکاری برای انتقال به شهرک صنعتی /پایان اردیبهشت آخرین مهلت قانونی انتقال واحدها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در خصوص مصوبات شصت و یکمین نشست اعضای کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان که صبح امروز با حضور اعضای کمیته در سالن جلسات حفاظت محیط زیست استان برگزار شد، اظهار داشت: پایان اردیبهشت ماه آخرین مهلت قانونی برای انتقال اصناف آبکاری به شهرک یاد شده بر اساس نرخ مصوب سه ماهه پایانی سال گذشته است.

این مقام مسئول افزود: در این نشست برای تهیه و ارائه نقشه استقرار واحدهای اتحادیه صنف آبکاران توسط شرکت شهرکهای صنعتی با توجه به متراژهای درخواستی اعضای اتحادیه،   مدت ۱۵ روز فرصت تعیین شد. همچنین مدت فریز قطعات باقیمانده از بلوکهای فلزی، شیمیایی، خدماتی و سلولزی شهرک صنعتی مشهد (کلات) در واحدهای آبکاری که طبق مصوبه نشست های پیشین اعضای کمیته فنی ساماندهی فاضلاب استان تا ابتدای خرداد ماه  فریز شده بود به مدت دو ماه تمدید شد.

همتی همچنین گفت: پیگیری مصوبه ستاد تسهیل استان درباره اتحادیه صنف آبکاران از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور  و اعلام نتیجه در جلسه آتی بر عهده شرکت شهرکهای استان و پیگیری همین موضوع از وزارت صمت بر عهده سازمان تابعه در استان قرار گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه گفت:  بر اساس گزارش اتحادیه صنف آبکاران، ۱۴۳ واحد صنفی که شامل ۱۲ واحد آبکاری در بخش کارگاهی و ۸۵ واحد در بخش صنعتی مربوط به فاز آبکاران می شود  و ۴۶ واحد در بخش صنایع فلزی که شامل ۱۲ واحد در بخش کارگاهی و ۳۴ واحد در بخش صنعتی، جهت انتقال به شهرک صنعتی مشهد مستقر درمحور کلات  ثبت نام کرده و هزینه اولیه و اقدامات لازم را انجام داده اند.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه تصفیه خانه های شهری قادر به تصفیه فاضلاب صنعتی واحدهای آبکاری‌ نیست و از طرفی شرایط پیش تصفیه، متناسب با بار آلودگی وارده و حجم فاضلاب بوده و این دو پارامتر به شدت تحت تاثیر فرایند تولید است، به همین دلیل نمی توان یک نسخه تصفیه را برای تمام واحدها پیشنهاد داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: با در نظر گرفتن دستورالعمل ممنوعیت انتقال تانکری فاضلاب که تمامی واحدهای تولید کننده فاضلاب را ملزم به طراحی و اجرای سیستم تصفیه متناسب با بار آلودگی میکند، موضوع انتقال تمامی واحدهای آبکاری سطح شهر به شهرک صنعتی مشهد مستقر درمحور کلات در نشست های پیشین کمیته ساماندهی فاضلاب استان به تصویب رسید.

همتی ضمن اشاره به اینکه در نشستی با حضور اعضای اتحادیه آبکاران و کمیته ساماندهی فاضلاب استان، مقرر شد با هدف بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه کشف رود، انتقال واحدهای آبکاری در سطح شهر که از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی هستند، انجام  شود گفت: بر اساس مصوبه آن نشست، ضمن برخورداری واحدهای یاد شده از حداکثر تسهیلات ممکن، مقرر شد موضوع انتقال به قید فوریت در دستور کار سازمانهای متولی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: با هدف حمایت از تولید ملی، موضوع عدم افزایش نرخ اراضی واگذاری به واحدهای صنفی آبکاری که تا پایان خرداد ماه سال گذشته، اسامی آنها رسماً به شرکت شهرکهای صنعتی اعلام شده است در ستاد تسهیل استان مطرح و مصوب شده است که تمامی واحد های آبکاری که تا پایان سال گذشته ثبت نام و واریز وجه اولی  را داشته اند، مشمول افزایش نرخ زمین های شهرک صنعتی مشهد(محور کلات) نشوند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.