روزنامه "نیویورک تایمز" گزارش داد مسجد شریف "گامکل" یکی از بزرگترین مساجد انگلیس که غالبا در ماه مبارک رمضان از نمارگزاران پر می شود، اکنون به محلی برای انباشت تابوت جانباختگان ویروس کرونا تبدیل شده است.

رنج مسلمانان انگلیس از انباشت جانباختگان ویروس کرونا در یکی از مساجد بزرگ این کشور

قدس آنلاین: در گزار ش روزنامه نیویورک تایمز آمده است که هر چند ساعت یکبار خودروی حمل جنازه ها در پارکینگ مسجد "گامکل" متوقف می شود و افراد داوطلب با لباس های مجهز تابوت ها را به داخل محوطه مسجد و سردخانه ها منتقل می کنند.

این روزنامه می افزاید: این مسجد که در شهر بیرمنگام دومین شهر بزرگ انگلیس وجود دارد و ویروس کرونا به شدت در آن شیوع یافته است، پیش از کرونا هفته ای یک یا دو جنازه را پذیرش می کرد اما در ماه گذشته هر روز پنج تا شش جنازه به این مسجد منتقل شده است.

براساس این گزارش این موضوع مدیریت مسجد را بر آن داشت تا غرفه ای موقتی را در پارکینگ مسجد برای نگهداری جنازه ها از تمام ادیان بنا کند.

جاوید اخطر مسئول جنازه ها در مسجد می گوید: دیگر نمی دانم چه تعداد جنازه به این مسجد آورده شده است. مشابه این را در زندگی ام ندیده بودم.

گفتنی است تعداد جانباختگان ویروس کرونا در انگلیس تا روز شنبه به 31800 نفر رسید و هرچند لندن کانون شیوع این ویروس بوده اما بیرمنگام و مناطق اطراف آن نیز اخیرا به کانونی برای این ویروس تبدیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.