۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 704375

فرماندار کلات گفت: در پی بارندگی‌های روز دوشنبه راه ارتباطی ۸۰ درصد محلات دامداری و عشایری و سه روستای این شهرستان و در مجموع یک جهارم جمعیت کلات مسدود شده است.

راه ارتباطی یک چهارم جمعیت کلات مسدود است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری اظهار کرد: ساکنان مناطق دامداری و عشایری که به صورت پراکنده در شهرستان به فعالیت دامداری اشتغال دارند حدود هشت هزار نفر هستند که یک چهارم جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر این راه روستاهای بابافرجی و نیشابورک در بخش زاوین و سنگ دیوار در بخش مرکزی شهرستان در پی بارش‌های اخیر مسدود شده و تردد در مسیرهای روستایی چهچهه، مومن آباد، بام چنار، سرجنگل، باغ گاه، قره تیکان، ژرف و قلیچ آباد در بخش زاوین نیز به سختی انجام می‌شود.

 فرماندار کلات گفت: مناطق دامداری و عشایری شهرستان در بیشتر نقاط فاقد پوشش مخابراتی است و با تاخیر از انسداد مسیرها، تلفات دام و دیگر خسارت‌های احتمالی در اثر وقوع سیل مطلع می‌شویم و با توجه به سخت گذر بودن راه‌ها در این مناطق و نبود ماشین‌آلات مناسب بازگشایی راه‌ها با تاخیر انجام می‌شود.

وی افزود: مشکل اصلی این است که هیچ دستگاهی خود را متولی نگهداری و بازگشایی راه‌های دامداری نمی‌داند و در بخش راه‌های عشایری نیز جهاد کشاورزی امکاناتی ندارد و تنها در حوزه راه بودجه اندکی به عشایر منطقه اختصاص می‌دهد که با اندک بارش باران مسیرهای عشایری و بویژه دامداری مسدود می‌شود و راهی که با ماشین‌آلات راهسازی در یک روز قابل بازگشایی است، با ماشین‌آلات اندک بخشداری پس از ۱۰ روز قابل تردد می‌گردد.    

اطلاعات راهداری از انسداد مسیرها مورد تایید نیست

ناصری ادامه داد: راهداری علاوه بر اینکه به مناطق و روستاهای منطقه آشنایی کامل ندارد آمار مورد تایید و به موقع از انسداد راه‌ها بویژه راه‌های روستایی شهرستان ارائه نمی‌دهد.  

بر اساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در پی بارش‌های دیروز فقط راه روستای بابا فرجی شهرستان کلات در این استان مسدود شد. 

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.