فرماندار بینالود گفت: بارش تگرگ ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال به باغات گیلاس و قنوات بویژه در بخش شاندیز این شهرستان خسارت وارد کرد.

تگرگ در شاندیز ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورد

به گزارش قدس آنلاین، سید حسن حسینی اظهار کرد: علاوه بر تخریب چند قنات در ابرده و زشک بسیاری از جوی‌های آب و شبکه آبرسانی کشاورزی نیز در اثر تگرگ دیروز آسیب دید.

وی ادامه داد: جاده زشک نیز که در اثر ورود شن و ماسه و سنگ ریزه‌های سائیده شده از کوه‌های اطراف مسدود شده بود اکنون بازگشایی شده اما حجم شن و ماسه موجود در اطراف مسیرهای روستایی زشک و ابرده بالغ بر ۳۰۰ کامیون شن برآورد می‌شود.

فرماندار بینالود گفت: هم اکنون ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین از شهرداری شاندیز، مشهد و راهداری در حال پاکسازی این مسیرها از شن و ماسه هستند.

وی با اشاره به بارش ۲۵ میلیمتری باران در این شهرستان طی شبانه روز گذشته افزود: حجم شن و ماسه و گل و لای به حدی است که بخشی از این مواد وارد چند دهنه مغازه در کنار جاده‌های زشک و ابرده شده است.

شهرستان طرقبه - شاندیز (بینالود) نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد و منطقه تفرجگاهی برخوردار از جاذبه‌های طبیعی کوهستانی، چشم اندازهای سرسبز، رودخانه و هوای مطبوع است.  
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۹۵ این شهرستان ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که به صورت مساوی در دو بخش شاندیز و طرقبه تقسیم شده است. ۲۰ هزار نفر از مردم این شهرستان ییلاقی در روستاها ساکن هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.