در شورای مسکن خراسان رضوی زمین مورد نیاز برای حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در چارچوب طرح اقدام ملی مسکن تامین شد.

تامین زمین برای حدود ۳۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در جلسه شورای مسکن خراسان رضوی  اعلام شد که در طرح اقدام ملی مسکن، خراسان رضوی ۴۷ هزار واحد سهمیه دارد و تاکنون نسبت به تامین زمین برای حدود ۳۰ هزار واحد اقدام شده و قرار است تا دو هفته آینده، کل ظرفیت استان به وزارت راه و شهرسازی اعلام شود.
شورای مسکن استان همچنین مصوبه‌ای داشت که طبق آن، قیمت تمام شده واحدهای باقیمانده مسکن مهر را کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: این کار برای تعیین تکلیف هر چه سریعتر واحدهای باقیمانده مسکن مهر صورت خواهد گرفت.
احمد یزدان‌پناه افزود: همچنین مقرر شد شرکت‌های تعاونی مسکن مهر برای فروش اقساطی با بانک مسکن به تفاهم برسند و در جلساتی که بدین منظور برگزار خواهد شد، نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی، کار و تعاون و دفتر فنی استانداری نیز حضور خواهند یافت.
بنابر مصوبه دیگر این جلسه، بنیاد مسکن اعطای تسهیلات ۴۰ و ۴۵ میلیون تومانی به واحدهای مسکن مهر که کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را پیگیری و حتی المقدور مساعدت خواهد کرد.
همچنین دیگر مشکلات مسکن مهر استان از جمله بیمه، مالیات، تسهیلات بانکی، نظام مهندسی، مسکن مهر بعضی از شهرستان‌ها و...نیز مطرح و تعیین تکلیف شد.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.