رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: بارش شدید باران و وقوع سیلاب طی سال جاری ۶۰ بند خاکی ذخیره آب در منطقه عشایری بخش روداب سبزوار را تخریب کرده است.

سیلاب ۶۰ بند ذخیره آب مناطق عشایری سبزوار را تخریب کرد

به گزارش قدس آنلاین، حمید کیانی‌مهر عنوان کرد: این بندهای ذخیره آب که به وسیله خود عشایر احداث شده بود، نقش مهمی در ذخیره روان‌آب‌ها و استفاده از آن در کشاورزی داشت.

وی ادامه داد: بهسازی این بندهای خاکی منطقه عشایری روداب که در اثر سیلاب دچار شکاف و تخریب شده، سه میلیارد ریال هزینه نیاز دارد.

کیانی‌مهر بیان کرد: ۲۰۰ هکتار مزارع علوفه و محصولات جالیزی خربزه که در مسیر این بندهای ذخیره آب کشت شده بود، به رشد و نمو کافی نمی‌رسند.

رئیس اداره امور عشایری سبزوار گفت: سیلاب‌های دو ماه گذشته به بخش زیادی از راه‌های منطقه عشایری روداب سبزوار نیز خسارت وارد کرده که بهسازی و تیغ‌زنی آن نیازمند بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار است.

وی اظهار کرد: راه‌های منطقه عشایری بخش روداب سبزوار ۴۰۰ کیلومتر طول دارد و خاکی است که در بیشتر فصول سال این راه‌ها نیاز به مرمت دارند.

۷۰ درصد جمعیت عشایری منطقه سبزوار در بخش روداب این شهرستان زندگی می‌کنند که در تولید گوشت قرمز و لبنیات نقش موثری دارند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.