منتخبان جدید استان در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با استاندار خراسان رضوی ضمن ارائه نقطه نظرات خود در حوزه‌های مختلف، بر هم‌افزایی نمایندگان استان در جهت توسعه پایدار تاکید کردند.

دیدار منتخبان جدید خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی با استاندار

به گزارش قدس آنلاین، منتخب حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی که خود یکی از معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان درگز بوده است، در نشست مشترک استاندار خراسان رضوی با منتخبان جدید استان در مجلس شورای اسلامی که در محل استانداری برگزار شد، گفت: روزی که آقای مخبر آمدند و در درگز تفاهم‌نامه معین اقتصاد مقاومتی را امضا می‌کردند خیلی خوشبین نبودیم اما با هم‌افزایی بوجود آمده، روند کار تسهیل شد.
احسان ارکانی افزود: بهرحال خیلی از موانع قانونی ما با مساعدت استاندار خراسان رضوی حل شد و ما درگیر مصوب شدن موضوع در تهران نشدیم بر این اساس ۲۸۰ نفر در مدت کوتاه شروع طرح در درگز شاغل شده‌اند. البته در این راستا بودجه جدید یا اتفاق خارق‌العاده‌ای نیفتاد بلکه ظرفیت‌های موجود در قالب مثلث مذکور هدفمند شد.
وی در خصوص قوانین مزاحم کسب و کار گفت: امیدواریم بتوانیم در استان با اجماعی که بین منتخبین جدید وجود دارد در اولین فرصت به دنبال اصلاح قوانین مزاحم برویم.
در ادامه حجت‌الاسلام اکبر احمدپور، منتخب حوزه انتخابیه شهرستان خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی با تاکید بر اهمیت نظارت بر عملکرد معین‌ها گفت: باید از اجرای تعهداتی که در طرح و موافقت‌نامه با معین‌ها قید شده مراقبت صورت بگیرد در این صورت آثار خوبی را شاهد خواهیم بود.
منتخب حوزه انتخابیه گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست مشترک بیان کرد: نمایندگان استان از این مسئله حمایت خواهند کرد که برای رشد بیشتر از نیروهای توانمند در مدیریت استان استفاده شود. البته این به کارگیری در ادارات زیرساختی بیشتر به چشم خواهد آمد.
محمد صفائی‌دلوئی، ادامه داد: با توجه به همه نیازمندی‌های کشورهای همسایه از ظرفیت این همسایگان تقریبا استفاده نمی‌شود. از طرفی همسایگان انتظار دارند که گشایش جدی برای مهاجرین در کشور ایجاد شود.
در ادامه منتخب حوزه انتخابیه شهرستان مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این جلسه نیز رویکرد عالمانه استاندار خراسان رضوی در اقتصاد را قابل تقدیر دانست و گفت: امنیت، فرهنگ و اقتصاد پیوستگی تنگاتنگی با هم دارند که باید در برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.
فاطمه رحمانی با بیان اینکه به اقتصاد زیارت باید توجه ویژه‌ای بشود، افزود: این موضوعی است که شاید با توجه به سابقه مذهبی استان خراسان رضوی و بویژه شهر مشهد مقدس، اقتضای این شهر معنوی باشد.
منتخب حوزه انتخابیه کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی در این نشست مشترک در خصوص مشکلات تولید استان گفت: تولید وقتی رونق خواهد گرفت که هم نمایندگان مجلس و هم نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به صورت جدی برای تحقق آن تلاش کنند.
حجت‌الاسلام نیک‌بین به موضوعاتی از جمله تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام و نیاز به استقرار نمایندگی ادارات در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: چرا باید انجام بسیاری از اقدامات به اخذ مجوز از مرکز معطوف شده باشد؟
در ادامه منتخب حوزه انتخابیه چناران و بینالود در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از مناطق مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی نیامند بازنگری و اولویت‌بندی است تا با موفقیت بیشتری کار جلو برود.
 حسین عباس‌زاده با اشاره بر حمایت از کارآفرینان، افزود: کارآفرینی که در شرایط کرونا نه تنها خط تولید خود را تعطیل نکرده بلکه خط تولید خود را متناسب با نیازهای وقت تغییر کاربری داده است باید تقدیر شود.
منتخب حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی، نیز در این جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را شاه‌بیت اقدامات استاندار خراسان رضوی دانست و گفت: اگر در ساختار نظام مجوزات کشور تجدید نظر شود برخی از مشکلاتی که وجود دارد، برطرف خواهند شد.
علی‌اصغر عنابستانی بیان کرد: علی‌رغم همه ظرفیت‌هایی که در خراسان رضوی وجود دارد و همه مطلعیم، استان در بحث زیرساخت‌ها از بقیه استان‌های کشور عقب است.
دیگر منتخب حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: در مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی باید بین طرح‌های ارائه شده با ظرفیت‌ها تناسب وجود داشته باشد.
بهروز محبی نجم‌آبادی با اشاره به اینکه امیدواریم از نخبگان شهرستانی در تولید استفاده شود، ادامه داد: یک نگاه جامع به زنجیره تولید باید وجود داشته باشد و در این راستا پایه‌های تولید دارای اشکالات بنیادی است که باید هر چه سریع‌تر برطرف شوند.
در انتهای این جلسه منتخب حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه با اشتغال‌زایی تفاوت دارد: گفت: در کنار مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برای هر شهرستان یک طرح اساسی شاخص تعریف شود تا شاهد اشتغالزایی قابل توجهی باشیم.
محسن زنگنه افزود: دوران چپ و راست تمام شده است یا نماینده مردم باید کار کند یا باید دست روی دست خود بگذارد، بهرحال فضا در حال حاضر برای اتفاقات مثبت اقتصادی مساعد است.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.