مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: تاکنون تصمیمی مبنی بر بازگشایی سالن های مطالعه و کتابخانه ها ارائه نشده است و به هشت سالن مطالعه که اقدام به بازگشایی غیر قانونی مراکز خود کرده بودند تذکر کتبی داده شد و در صورت ادامه فعالیت، باهمکاری اداره اماکن نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.

تصمیمی مبنی بر بازگشایی سالن های مطالعه و کتابخانه ها  ارائه نشده است/تذکر به ۸سالن مطالعه برای بازگشایی غیر قانونی /خانواده مراقب سلامت فرزندانشان باشند

حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: فعالیت و بازگشایی سالن های مطالعه و کتابخانه ها به نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد.

وی تصریح کرد: از آن جا که احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق کتاب و کاغذ بسیار زیاد است این ستاد تاکنون در این باره تصمیمی ارائه نکرده است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی  استان گفت: استاندار خراسان رضوی نیز  تاکید ویژه ای  بر نحوه و چگونگی بازگشایی این مراکز با توجه به شرایط خاص استان دارد. از طرفی در راستای ارتقاء امنیت این مراکز از حیث انتقال ویروس کرونا دستگاه گند زدایی کتاب ها خریداری شد که در کتابخانه مرکزی مستقر خواهد شد تا کتاب ها بویژه کتاب هایی که برای امانت به بیرون از کتابخانه ارائه می شوند در مراحل تحویل و دریافت گند زدایی شوند.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: در مورد بازگشایی سالن های مطالعه و  قرائت خانه های خصوصی و دولتی پیشنهادی به تهران ارائه کرده ایم تا بارعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش زمینه برای استفاده افراد علاقمند در بازه های زمانی خاص از روز فراهم شود اما تاکنون پاسخی در این باره به استان داده نشده است زیرا از طرفی دانش آموزان نیز با مشکلات زیادی در مطالعه در فضای منزل مواجه هستند که لازم است ستاد ملی کرونا به اینگونه موارد با توجه به فرصت باقی مانده تا کنکور توجه داشته باشد.  

وی در مورد باز بودن برخی سالن های مطالعه در استان در شرایط فعلی  افزود: هرگونه بازگشایی سالن های مطالعه غیر قانونی است و تاکنون و براساس نظارت های میدانی و گزارش های مردمی به ۸سالن مطالعه که اقدام به بازگشایی مراکز خود کرده بودند تذکرکتبی  داده شد و در صورت ادامه فعالیت، باهمکاری اداره اماکن نسبت به پلمب آنها اقدام خواهد شد.

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد: متاسفانه برخی از مراکز به صورت زیرزمینی و غیر مجاز و بدون رعایت شرایط لازم در شرایط فعلی اقدام به پذیرش افراد و دریافت هزینه های هنگفت می کنند که لازم است خانواده ها در این باره مراقبت های لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این باره به شماره تلفن اداره کل کتابخانه های عمومی استان به شماره ۳۶۰۱۴۲۶۲اطلاع رسانی کنند تا بلافاصله مورد بررسی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هانیه ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
    5 2
    لطفا خواهش می کنم سالن های مطالعه رو بازکنید ماکنکوریابدبخت شدیم امسال
  • ـ. ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 1
    چی شد چرا بازنمی کنید؟ باز کنیدلطفا
  • وحید ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
    3 1
    آقا جون مادرتون این سالن مطالعه رو باز کنید :/
  • کیمیا ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۸
    3 1
    لطفا سالن مطالعه هارا باز کنید
  • فاطمه ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    3 1
    ینی چی واقعا همه ی بچه ها به سالن احتیاج دارن حتی درباره اش صحبتم نمی کنید توروخدا باباالتماستون می کنیم بازکنید هفدهم خرداد شدهیچی به هیچی
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    3 0
    سلام خواهش میکنم باز کنید ولی شرایط بزارید.من شاغلم و کنکور phD دارم وقت ندارم تو خونه بخونم خواهش میکنم تجدید نظر کنید حداقل تا کنکور تموم شه
  • رضا ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
    3 0
    چرا هیچکس حواسش به این موضوع نیست
  • فاطمه ابراهیمی ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۶
    3 0
    تو رو خدا سالن مطالعه ها رو باز کنید قول میدیم دستکش ماسک و الکل با خودمون ببریم
  • مظفری ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    0 0
    خواهشا باز کنید مثل همه جا با رعایت پروتکل