امام جمعه نیشابور گفت: در روز میلاد امام حسن (ع)، ۱۵ هزار بسته معیشتی شامل گوشت گرم، برنج، حبوبات، ماکارونی، قند، چای و روغن تهیه و توسط مساجد و خیریه‌ها توزیع شد.

توزیع ۱۵ هزار بسته معیشتی «کمک مومنانه» در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا و کمک به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع این ویروس اظهار کرد: شیوع این ویروس در استان خراسان رضوی از شهرستان ما آغاز شد، در نخستین روزهای وقوع این بحران، به این منظور ستادی با حضور فرماندار و دیگر مسؤولان تشکیل و تمام نیروهای مردمی و جهادی بسیج شدند.

وی تصریح کرد: مساجد به عنوان پایگاه‌های اصلی و مقر نیروهای جهادی انتخاب شدند و شب‌ها با نظارت شبکه بهداشت به ضدعفونی سطوح عمومی پرداختند، برای این امر محلات و مناطق تقسیم‌بندی شده بودند و هر شب ۴۰۰ نفر عملیات ضدعفونی را انجام می‌دادند.

امام جمعه نیشابور با اشاره به حضور گروه‌های جهادی برای کفن و دفن اموات کرونایی اضافه کرد: گروه جهادی دیگری برای سرکشی و دلداری دادن به خانواده‌های کرونایی مأمور شدند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور در خانه آنان به بستگان و بازماندگان دلداری و مشاوره می‌دادند که بسیار دلگرم کننده بود و خانواده‌ها اعلام می‌کردند بسیاری در این ایام ما را طرد کرده بودند اما شما به منزل ما آمدید.

یعقوبی با اشاره به اینکه پیش از سال تحویل برنامه‌ها برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی با عنوان پویش مهدوی جهت کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: در این راستا از اول تا نیمه شعبان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و ۴ هزار بسته معیشتی با کمک‌های مردمی تهیه و میان خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

امام جمعه نیشابور ادامه داد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی و مواسات، ستاد اطعام مهدوی به رزمایش مردمی همدلی تبدیل شد و در روز میلاد امام حسن(ع)، ۱۵ هزار بسته معیشتی شامل گوشت گرم، برنج، حبوبات، ماکارانی، قند، چای و روغن تهیه و توسط مساجد و خیریه‌ها توزیع شد.

وی افزود: برخی از مساجد و خیریه‌ها نیز جداگانه فعالیت‌هایی داشته‌اند که برای مدیریت و ساماندهی این کمک‌رسانی‌ها سامانه‌ای توسط کمیته امداد ایجاد شده است که افراد بانک اطلاعاتی خود از نیازمندان و میزان کمک‌رسانی‌ها را ثبت می‌کنند تا مانع موازی کاری شویم و عدالت برقرار شود، به بیان دیگر، هر مسجد، خیریه و هیأت نیازمندان منطقه خود را شناسایی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود مجموع آن‌ها ۲۵ تا ۳۰ هزار نیازمند باشد که در مرحله بعدی به ۱۵ هزار نفر کمک‌رسانی می‌شود.

یعقوبی با اشاره به اینکه دوخت ماسک نیز توسط گروه‌های مردمی در دستورکار بود، گفت: ۷۵۰ هزار ماسک توسط مردم به خصوص در خانه‌ها دوخته شد و این فعالیت با قدرت ادامه دارد.

امام جمعه نیشابور با بیان اینکه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در فضای مجازی پویش‌هایی ایجاد شد و با ارسال پیام‌ها و سخنرانی‌هایی به صورت غیرحضوری مردم به مشارکت در این رزمایش تشویق شدند، ادامه داد: هم‌اکنون در شب‌های ماه رمضان جلسات قرآنی به صورت مجازی برگزار می‌شود الحمدلله استقبال خوبی هم شده است.

وی خاطرنشان کرد: در بحران کرونا با کمک مردم و خیرین، ۳ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی تهیه شد و پیش‌بینی می‌کنیم همین مقدار نیز در حوزه کمک‌رسانی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از این بیماری کمک‌رسانی شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.