فرماندار درگز در استان خراسان رضوی گفت: اقدامات اجرایی برای آماده سازی و بازگشایی مرز ریلی لطف‌آباد در این شهرستان با ترکمنستان به منظور صادرات کالا از طریق راه آهن به کشورهای آسیای مرکزی در حال انجام است.

آماده سازی مرز ریلی لطف‌آباد خراسان رضوی با ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین، علی فراهی  افزود: پیش از این صادرات کالا از مرز ریلی لطف آباد به صورت بسیار محدود انجام می‌شد که امسال با توجه به شیوع کرونا و تمایل ترکمنستان برای تجارت ریلی، این مرز در حال آماده سازی است.

وی ادامه داد: هم اکنون ایجاد تونل‌های ضدعفونی و محل‌های انجام اقدامات بهداشتی برای تبادل واگن‌های باری در دو سوی مرز در حال انجام است و به نظر می‌رسد با توجه به توافقات صورت گرفته در سطح سران دو کشور تا پایان ماه مبارک رمضان صادرات ریلی از این مرز ازسر گرفته شود.

فرماندار درگز با اشاره به تمایل ترکمنستان برای استفاده از مرزریلی برای تبادل تجاری گفت: با توجه به حساسیت‌های کشور همسایه بازگشایی مرز جاده‌ای لطف آباد در اولویت قرار ندارد و باید زمان بیشتری برای باز شدن مرز زمینی لطف آباد در نظر گرفت.

پایانه مرزی لطف آباد در ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان ۷۵ هزار نفری درگز در شمال خراسان رضوی واقع است.

این پایانه مرزی جاده‌ای و ریلی که با مشهد ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد به شبکه ریلی کشور متصل نیست اما صادرات و ترانزیت کالا از این پایانه به صورت ترانشیپمنت ریلی انجام می‌شود، با این روش کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی در این مرز بار خود را به واگن‌های باری منتقل می‌کنند تا این کالاها از طریق شبکه حمل و نقل ریلی کشورهای همسایه به مقاصد مختلف در آسیای مرکزی انتقال یابد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.