کمیته روابط بین‌الملل و امور دفاعی مجلس اعیان انگلیس در نامه‌ای از دولت این کشور درخواست کرد رژیم صهیونیستی را درصورت الحاق کرانه باختری، مورد تحریم قرار دهد.

کمیته مجلس اعیان انگلیس رژیم صهیونیستی را به تحریم تهدید کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجلس اعیان انگلیس تحریم رژیم صهیونیستی درصورت الحاق کرانه باختری را خواستار شد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، کمیته روابط بین‌الملل و امور دفاعی مجلس اعیان انگلیس در نامه‌ای به «جیمز کلورلی» معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور غرب آسیا نوشت، در صورتی که رژیم اسرائیل برنامه خود در راستای الحاق کرانه باختری را ادامه دهد، باید از دسترسی به بازارهای انگلیس منع شود.

این نامه می‌افزاید، الحاق کرانه باختری مغایر با قوانین بین‌المللی است و اجرای این برنامه باید با عواقبی برای رژیم صهیونیستی همراه باشد.

مجلس اعیان انگلیس در ادامه با اشاره به گزارش کمیته روابط بین‌الملل در سال ۲۰۱۷ می‌نویسد، راهکار دو دولتی تنها راه دستیابی به صلحی پایدار در این منطقه خواهد بود. این در حالی است که تنش‌های اخیر به سمتی پیش می‌روند که رسیدن به این راه حل را غیرممکن می‌کند.

این کمیته از دولت انگلیس خواس  صرف نظر از دیدگاه‌های دولت آمریکا، نظراتش را بیان کند و اکنون که واشنگتن قدرت رهبری خود را از دست داده است، کشورهای اروپایی نقشی اساسی‌تر در این زمینه ایفا کنند.

کمیته مورد نظر همچنین از کلورلی خواست با به رسمیت شناختن کشور فلسطین، در راستای اثبات تعهد خود به راه حل دو کشوری گام بردارد و برای بازگرداندن فلسطینی‌ها و مقامات صهیونیست به پای میز مذاکره تلاش کند.

این نامه در پایان می‌افزاید: «رسیدن به صلح، به طرف اسرائیلی بستگی دارد. اگر اسرائیل به کاهش احتمال رسیدن به راه حل دو کشوری ادامه دهد، انگلیس باید آماده حمایت از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درخصوص محکوم کردن این اقدامات باشد».

کلورلی پیش‌تر در این باره گفته بود: «انگلیس حمایت از الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری توسط اسرائیل را رد کرده و این اقدام دستاورد راه‌حل دو دولت را پیچیده می‌کند».

راهکار دو دولتی راه حلی است که مورد حمایت سازمان ملل متحد و کشورهای زیادی قرار دارد و از زمان کنفرانس مادرید در سال ۱۹۹۱ و پیمان‌های اسلو در سال‌های ۱۹۹۳ و ۱۹۹۵ میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی مطرح شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.