رشت - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برخورداری بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان از اینترنت تلفن همراه خبر داد.

برخورداری بیش از ۸۰ درصد گیلانی ها از اینترنت تلفن همراه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی مخابرات گیلان ،فرزاد توکلی افزود: گیلان در اینترنت ثابت دارای ضریب نفوذ ۱۲ درصد بوده بدین مفهوم که۱۲ درصد از خانوارهای استان دارای اینترنت ثابت بوده و این رقم در اینترنت سیار یا همراه به ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتورهای مختلف در استان تصریح کرد:  ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتور همراه اول در استان  ۸۲ درصد و متوسط کشوری  ۷۵ درصد و در ایرانسل ۶۴ درصد و که متوسط ضریب کشوری آن ۶۱ درصد می باشد.

 وی با بیان اینکه گیلان در شاخص ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور جایگاه خیلی خوبی دارد،  اظهار کرد: شاخص ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر شاخص های تشکیل دهنده و مقایسه شاخص های ارتباطی استان با کشور توسط واحد اصلی سنجش ارتباطات در دنیا با شاخص IDI  سنجیده می شود.

وی اضافه کرد: شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) شامل سه زیر شاخص؛ شبکه های دسترسی، استفاده از سیستم ها و برنامه های نرم افزاری و در نهایت مهارت استفاده است که از مجموع این سه محور IDI هر کشور در سطح بین المللی به دست می آید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در خصوص شاخص IDI نیزگفت: در این شاخص ایران در مقایسه با سایر کشورهای دیگر دارای رتبه هشتاد بوده  اما  شاخص IDI گیلان نیز به نسبت کشور در رتبه دهم قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.