معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: این استان در برخی اقلام مقابله با کرونا مازاد بر نیاز دارد و آماده صادرات آنها به افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.

خراسان رضوی ظرفیت صادرات اقلام مقابله با کرونا را دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان با اشاره به صدور مجوز صادرات اقلام مقابله با کرونا از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اینک ۲۶ واحد صنعتی در این استان امکان تولید مواد ضدعفونی کننده و حداقل پنج واحد صنعتی نیز امکان تولید ماسک با مصارف پزشکی را دارد.

وی ادامه داد: هم اینک گان و شیلد به عنوان ۲ قلم از کالاهای مقابله با کرونا به صورت مازاد بر نیاز در این استان وجود دارد که امکان صادرات آنها نیز مهیاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون ظرفیت تولید خراسان رضوی در ماسک N۹۵، ماسک سه لایه و الکل افزایش یافته در حالی که پیشتر این ظرفیت بسیار کم بود.

وی افزود: در این مدت یک میلیون و ۳۲۲ هزار لیتر الکل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده، دستکش و ماسک هم در استان تولید شده است.

رسولیان ادامه داد: کمیته تامین، توزیع و نظارت بر اقلام مقابله با کرونا ذیل ستاد مقابله با کرونا در خراسان رضوی طی دو ماه گذشته سه میلیون ماسک توزیع کرده که از این تعداد ۷۷۰ هزار ماسک به صورت رایگان به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان داده شده است.

وی همچنین از ارسال محموله بهداشتی این استان به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال به کشور تاجیکستان خبر داد.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: بیش از  ۶۰ درصد مبادلات تجاری ایران با کشور تاجیکستان به خراسان رضوی ارتباط دارد و روابط این استان با تاجیکستان در پی سفر سال گذشته استاندار و برگزاری نمایشگاه به‌طور چشمگیر ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در تاجیکستان و درخواست سفیر ایران در این کشور، استاندار خراسان رضوی دستور داد کمیته‌ای تشکیل و در حد توان محموله‌ای به صورت ویژه به آن کشور ارسال شود.

رسولیان به مشارکت بخش خصوصی استان به خصوص اتحادیه صادرکنندگان و شرکت‌هایی که در تاجیکستان فعال هستند اشاره کرد و اظهار داشت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی مشهد بخشی از داروهای مورد نیاز و تجهیزات درخواستی از جمله ماسک، لباس، گان، دستکش و امثال آن تهیه و با کمک شرکت هواپیمایی وارش که هزینه حمل و نقل را به عهده گرفته است به تاجیکستان ارسال شد.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ۲۴ اردیبهشت ماه جاری ۱۱۲ هزار و ۷۲۵ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۷۸۳ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۸۹ هزار و ۴۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.