اردبیل- استان اردبیل با یک‌میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به‌عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته‌شده است.

نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای ایران آماده پذیرایی از گردشگران است

قدس انلاین-گروه استان ها:  در تابستان سال جاری، استان اردبیل به علت دارا بودن آب‌وهوای مطبوع و جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی، مقصد نخست گردشگران داخلی ایران بود.

بنا اعلام مسئولان گردشگری، استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۷۰۰ هزار گردشگر خارجی بوده و در ۲ سال اخیر با اقدامات انجام‌شده، در حال تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های گردشگری زمستانی است

اگرچه از زمستان سال گذشته تاکنون شیوع بیماری کرونا سایه سنگینی بر روی اقتصاد این استان و به‌ویژه جاذبه‌های گردشگری آن انداخته است اما به دلیل سفید شدن برخی از مناطق مانند شهر «هیر» حال مسئولان و سرمایه گذران بخش گردشگری درصدد هستند تا با پذیرایی از میهمانان تابستانی گوشه‌ای از ضررهای حوزه گردشگری را التیام ببخشند.

هیر نام یکی از شهرهای استان اردبیل در شمال غربی ایران است که  در جنوب شهرستان اردبیل واقع شده‌  است و وجود مناظر زیبا و رودخانه‌های نشات گرفته از کوه‌ها سبب ایجاد آب و هوایی خوش و فرح‌انگیز گردیده‌است و در این شهر منطقه‌ای بنام دربند وجود دارد که دارای طبیعی بی نظیر است.

بازگشایی نخستین پل شیشه‌ای

نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی شکل ایران تیرماه سال گذشته هم‌زمان با سفر سال گذشته رئیس‌جمهوری به استان اردبیل در شهر هیر افتتاح شد.

پل شیشه‌ای شهر هیر در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب اردبیل احداث‌شده است و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر و استان اردبیل حالا مشتاقان بسیاری را به سمت خود جلب کرده است.

در همین راستا سرمایه‌گذار پل شیشه‌ای هیر اردبیل اظهار کرد:  پل معلق تمام شیشه‌ای هیر از اول خردادماه بازگشایی‌شده و آماده پذیرش گردشگران خواهد بود.

حسین عباسی نیا به خبرنگاران گفت:  تمام دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در این مرکز گردشگری رعایت شده و فروش بلیت از اول خرداد با رعایت موازین بهداشتی در این مجموعه شروع می‌شود.

وی اضافه‌ کرد: برای هر مسافر به‌منظور رعایت موازین بهداشتی ماسک،دستکش و پد الکی به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.

عباسی نیا گفت: کل محوطه پل پاک‌سازی و ضدعفونی شده و در مواقع حضور و بازدید مسافران نیز مجموعه گردشگری پل ضدعفونی می‌شود.

شهر سفید

او بابیان اینکه سلامت مسافران اولویت اول است، افزود: هیر اولین شهری است که بیمار کرونایی نداشته و جزو شهرهای سفید محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذار پل شیشه‌ای هیر همچنین با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در این مجموعه گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال در این مجموعه سرمایه‌گذاری شده و پیش‌بینی می‌شود تا تکمیل پروژه‌ها میزان سرمایه‌گذاری به ۸۰۰ میلیارد ریال برسد.

عباسی نیا افزود: هدف از ایجاد پروژه‌های گردشگری جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق صنعت گردشگری در استان است.

وی ادامه داد: در کنار برنامه‌های گردشگری توسعه برنامه‌های فرهنگی در صدر فعالیت‌ها قرار دارد و به‌صورت منظم و هدفمند دنبال خواهد شد.

او گفت: پل شیشه‌ای هیر توسط مهندسان ایرانی اجرایی و عملیاتی شده و هیچ عنصر خارجی در طراحی و ساخت آن دخیل نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.