درست ۱۷ سال از آخرین باری که مسعود رجوی در انظار عمومی حاضر شد، می‌گذرد. برخی از مرگ او سخن می‌گویند برخی دیگر از حیاتش. ابراهیم خدابنده، از اعضای سابق منافقین که سال‌ها در واحد بین‌الملل این سازمان فعالیت می‌کرده و حالا در انگلستان زندگی می‌کند، ‌معتقد است که مسعود رجوی زنده است.

 مسعود رجوی زنده است ولی کنار گذاشته شده است

قدس آنلاین: همشهری آنلاین نوشت: ابراهیم خدابنده، از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق (منافقین) که سال‌ها در واحد بین‌الملل این سازمان فعالیت می‌کرده و حالا در انگلستان زندگی می‌کند، ‌معتقد است که مسعود رجوی زنده است، فقط کنار گذاشته شده است.

تحلیل او از زنده بودن مسعود، سرکرده سابق مجاهدین خلق به این جمله ختم می‌شود که «خانه ماندن بی‌بی از بی‌چادری است.» این عضو ارشد سابق سازمان در گفت‌وگویی توضیح داده که احتمالا مسعود رجوی زنده است اما مرده و زنده‌اش برای غربی‌ها که می‌خواهند از سازمان استفاده کنند، فرقی ندارد.

او رجوی را «مهره سوخته» می‌داند؛ چراکه به‌گفته او، یادآور دورانی از حیات مجاهدین خلق است که زمان شاه مستشاران امریکایی را ترور می‌کرده و پس از انقلاب هم با دشمن متجاوز به خاک ایران همکاری کرده است؛ از همین روی به او گفته‌اند که «شما بازنشسته شوید و کارت تمام شده است.»

این عضو بریده از سازمان باور دارد که غربی‌ها و البته خود سازمان می‌خواهد با چهره مریم بگوید که دیگر کاری با تروریسم ندارد، اسلحه را کنار گذاشته و با کمک عربستان خط عبور از مسعود را پیگیری می‌کند. این تحلیل را شاید بتوان لابه‌لای تغییرات ظاهری اعضای ارشد به‌ویژه مریم رجوی که در راس آن قرار دارد، دنبال کرد. مریم رجوی مدت‌ها است که روسری قرمز و لباس‌های خاکی‌رنگ را که فرم لباس‌های رزم داشت، از تن درآورده و با لباس‌های آبی فیروزه‌ای و زنگاری در صحنه حاضر می‌شود و جای اسلحه هم بیانیه به دست گرفته و از رو می‌خواند و نیز درحالی سخنرانی می‌کند که شاخه گلی به دست دارد. برمبنای این نشانه‌ها خدابنده تحلیل می‌کند که «مسعود پیام می‌دهد اما هیچ ‌کدام از پیام‌ها به زبان‌های دیگر ترجمه نمی‌شود. آنجا که می‌خواهند فعالیت کنند، مریم طرف حساب است و به او اجازه نمی‌دهند وارد شود، مثلا اگر رجوی اختیار داشت، ظاهر شود آن زمانی بود که از لیست تروریستی امریکا بیرون آمد؛ پس معلوم می‌شود خانه ماندن بی‌بی از بی‌چادری است!»

 او همچنین تاکید دارد که سازمان از طریق خیریه‌ها پولشویی کرده و هزینه‌های خود را تامین می‌کند. خدابنده همچنین شرح داده: «یک‌بار ویکی‌لیکس سندی منتشر کرد که وزارت خارجه عربستان از سفیرش در انگلستان درباره سازمان پرسیده بود. او هم در پاسخ نامه گفته بود: «اینها به‌ شدت در ایران منفورند و صلاح نیست علنا با اینها کار کنیم و علنا کار کردن برای ما بد می‌شود.»

در پیام شماره ۱۷ رجوی هم یک ‌مقدار علیه عربستان صحبت کرده که من همان زمان گفتم «حتما کمک‌هایش قطع شده؛ چرا که رجوی آدمی نیست که الکی به کسی لگد بزند.» این عضو سابق مجاهدین در بخشی از صحبت‌هایش به فعالیت سایبری سازمان اشاره کرده و گفته که حدود یک سال و نیم پیش، یک‌هزار دستگاه رایانه برای سازمان از طریق یک شرکت آلبانیایی وارد این شرکت شد و به سازمان که سفارش‌دهنده بود، داده شد.

به گفته خدابنده هر یک از اعضای سازمان ممکن است بیش از ۱۰ حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشند که تصاویر بیشتر آن حساب‌ها، دخترهای جوان و با نام‌های آذر، اکرم و... است و ترفند جذب فالورهای‌شان هم این گونه است که مدام فالو می‌کنند و به تمامی فالورهای خود پیام می‌دهند تا اینکه بالاخره بتوانند با یکی ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 10
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    18 1
    سگ تو روحش وحشی بی شرف
  • رسول ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    8 1
    تروریست
  • علی حیدری ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
    1 1
    پس تکلیف زن دست به دست بدون عده!!! این گونه شد. جای تعجب نیست ، خدا در جای حق نشسته است.
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    5 1
    لعنت الله علی القوم الظالمین. انشاالله منافقین در قعر جهنم.
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 1
    حیف وقت انسان است که صرف نگاه کردن و خواندن مطالبی در مورد جانوری مثل رجوی و منافقین بشود اینها دیگر در زباله دان تاریخ هستن
  • مصطفی ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 1
    احمق هایی که از اینها حمایت میکنند جای تعجب داره
  • فری ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    4 1
    به جهنم که هست یا مرده هر کس در هرجا مقامی باشه به ملت ایران ومردمش خیانت کنه لعنت بر او باد
  • اریو ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    خدالعنت کنه منافقین گوردل وکثیف که چه جنایتهایی کردن ..لعنت خدابه همه منافقین ودشمنان اسلام بخصوص ایران عزیز
  • پیمان ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    5 0
    خیانت و قساوت حتی از حرکت چشماش مشخصه،شرم بهش
  • ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    4 0
    مسعود ومریم جانوران وداعشیان قرن هستند که بایستی همچون صدام خبیث ودیگرجانیان معدوم وبه درک واصل شده مفتضحانه دنیارا ازلوث وجودخود رها کرده وبه چاه جهنم فرستاده شوند
  • Behnam ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    3 3
    منافقین نمونه مفسدین فی الارض هستند چه بریده از سازمان یاشند وچه درونسازمان باشند
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    0 1
    مرده آن است که نامش به نکویی نبرند! رجوی دیگه مرده ! و آدم مرده دیگه ارزشی نداره .
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
    1 1
    بدترین و ناجوانمردانه ترین کار در زمان جنگ توسط رجوی انجام گرفت. من از سیاست خوشم نمیاد.اما این چه کاری بود این آدم انجام داد؟ او که دم از نجات ایران میزد اما زمانی که صدام لعنتی با ایران در حال جنگ بود با بیشرمی تمام صدام را در آغوش گرفت. قضاوت با شما